Och ett helt nytt år

Jag vet inte ens hur många dagar det var sedan jag skrev sist. Och varje dag den senaste veckan har jag tänkt att nu minsann ska jag skriva, men icke. Det har varit lite mer än två fullspäckade veckor varvat med arbete, hemtenta, filmanalys, julfirande, fester, nyår och släktträffar&vänträffar. Mycket man hunnit med och imorgon åker jag tillbaka till Kalmar. I början av denna helg kände jag ett vemod inför att åka tillbaka. Jag ville stanna kvar här hemma, vid den brinnande öppna spisen, mammas hemlagade mat, allt stoj och ljud i huset, min underbara familj, promenader med Josse och den här mysiga stämningen som jul och nyår tillför. Men desto mer jag inser att januari måste förbi så ska jag försöka göra det så positivt jag kan. Helgen kommer spenderas i Kalmar och förhoppningsvis kommer den att vara rätt så lugn. Kanske kan det vara positivt att se framåt och planera kommande månader. Det finns ju väldigt många möjligheter. Idag när jag sjöng i kyrkan så pratade dem om nyårsförhoppningar, inte nyårslöften, utan nyårsförhoppningar. Inte saker man ska sluta göra, utan saker man också ska börja med att göra. Det tyckte jag stämde väldigt bra. Det är så dumt att ta med ordet löften i det hela ibland, det blir så seriöst och ouppnåbart. Förhoppningar...Hm, jo, det funkar!

Sist jag skrev så var det dagen innan det nalkades Londonresa. Londonresan från den 19/12 - 22/12 med Henrik var härlig. Vi hann faktiskt med väldigt mycket, fast det enbart var två hela dagar vi spenderade där. Resan avslutades på måndagskvällen med att se musikalen "We will rock you". Sanslöst bra. Tisdagsmorgon 3.50 gick bussen tillbaka till flygplatsen. Jag får försöka lägga upp lite bilder senare. Det var en skön långweekend att spendera i en av världens finaste och bästa städer, enligt mitt tycke. Och att få spendera den med Henrik, var underbart - du är bäst.
Annars har allting varit bra här hemma i Hässleholm. Har hunnit med att jobba en hel del, slappa lite också, pluggat så gott det går och jag har till och med skippat att göra en VG-uppgift. Det var inte likt mig, jag vet, men ibland får man jämföra vad man egentligen kommer att få ut av att göra den. Blir den enbart en hastig stessig uppgift man ska försöka hinna göra i tid kommer jag ärligt talat inte få ut speciellt mycket av det, och det är väl det jag ska göra? Så minsann, det blev mitt beslut, och än så länge har jag faktiskt inte ångrat mig.
Nu ska jag sova. Henrik ligger bredvid och hoppas att jag snart ska stänga ner datorn eftersom skärmens starka ljus lyser skarpt på honom. Stackare.
Hoppas ni alla haft mysiga lediga dagar. Jag hoppas på några sådana till helgen, eller nästa helg igen. Lediga dagar då alltså.
Godnatt.
Hann fixa en bild i alla fall. The London Eye.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Åh så härligt ni verkar ha haft det. Jag har också skippat VG uppgiften. Vi är på rätt spår. Ses imorgon. Kram Cornelia

2010-01-04 @ 11:39:13
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0