Ledighet - på riktigt

JA - NU - ÄR JAG LEDIG! På riktigt. Jag ska inte analysera något, inte röra någon kurslitteratur. Men läsa ska jag. Har längtar länge nu efter att verkligen få gosa ner mig i soffan och läsa Mia Törnbloms - Så dumt. Hennes självbiografi. Jag tycker hon är så inspirerande att jag ville läsa hennes självbiografi vilket jag fick i julklapp.


Idag var jag på plats vid åtta i skolan. Hade filmanalys i två timmar för att sedan lämna in den skriftliga jag hållt på med i två veckor nu. Efter det gick jag hem för att hämta hemtentamen för att sedan lämna in den. Nu kan jag helt enkelt inte göra mer, det får gå som det går. Skriver som Cornelia: Får väl komplettera om det skulle vara så. Så sant. Värre är det inte.


Igår kom jag upp vid sex, alla tåg (två) var i tid så det flöt på perfekt utan förseningar. Väl i lägenheten var det inte så kallt, kan ju bero på att jag kom utifrån, men desto längre kvällen flöt på desto kallare kände jag hur det var. Var ju smart och stängde av alla värme innan jag åkte?! Fick inte tag på någon (mamma) för att fråga hur jag skulle göra med värmen så jag stängde helt enkelt av alla element. Mindre smart. Lär jag inte göra om. Dubbeltäcke och dubbeltröjor var det i natt som gällde.
Jag har idag hunnit bort till MAXI och handlat lite smått. Henrik kommer sent ikväll. Var lite besviken över att thaisoppan var slut så det blir currysoppa istället. Kan bli spännande. Keldas soppor är verkligen att rekommendera.
www.popsop.com



Hoppas ni alla får en mysig eftermiddag i yrande snöstorm. Själv håller jag mig inomhus. Under en filt och drickandes kaffe. Mmmmm!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Håller med dig om Mia, hon är verkligen inspirerande. Du får recensera boken sen så jag vet om jag ska köpa den eller inte.

Jo jag skall köpa kort på Friskis imorgon. Kul om du också köper då kan vi gå ihop någon gång. Tänkte att vi kanske kunde köra lite promenader tillsammans ute också sen när vädret tillåter. Vi bor ju så nära :-) Slappa nu och ha det gott. Kram kram

2010-01-05 @ 18:11:55
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0