tvättande fredagskväll

Sitter här själv, ensam som jag är. Jag har en stackars pojkvän som är fast i Alvesta på grund av dessa ständiga försenade tåg. Nej, jag är inte bitter. Jag vill bara ha Henrik här nu.
Idag har varit en ganska slapp dag när jag tänker efter. Enbart två timmar i skolan, egentligen tre då jag & Sara träffades en timme innan för att gå igenom dagens manusredovisning. Var faktiskt väldigt intressant och kul att höra alla klasskamraters kreativa manus. Med humor, känsla och finurliga karaktärer. Impressed.
Nästa vecka ska det slutliga 5-minuters-manuset in. Jag har många funderingar men inte riktigt nöjd än. Hm.. det är svårt. Det är det här med handlingens budskap som ska klaffa. Mamma peppade mig i alla fall (som vanligt) och gav mig bra inspiration.
Nu i eftermiddag har jag pratat med Friskis&svettis. Jajamen, på tisdag ska jag i träningskläderna igen. Kommer att kännas, säkerligen, i varje muskel som jag har, men det är på tiden att jag tar tag i det nu.
Efter det har jag tvättat, tvättat och tvättat. Sista maskinen är i nu som jag snart ska gå ner och ta ut. Snart ska jag förbereda maten till kvällen. Det blir tacowraps med kryddad köttfärs & fräsch sallad. Fredagsfeeling.
Känner att tvättandet inte riktigt ger mig den känslan så slog på Postkodmiljonären vilket är en fredagsklassiker. Sedan blir det kanske lite Let's Dance under matlagningen. Se alla kändisar dansa loss.
Blev helt rörd precis till Postkodmiljonären. Ett par som vann en halv miljon och en ny bil.
Detta kallar jag fredagsfeeling. Jag & syrran i Malmö Arena på idol 2009. Kommer sakna dig så oerhört när du åker till Australien, syrran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0