ett litet inlägg med morgonkaffet.

Godmorgon & speciellt godmorgon lilla mamma! :) Hoppas du har det bra på jobbet!
Tänkte jag skulle skriva ett litet inlägg, har knapp haft tid att göra något sådant de senaste dagarna. Har varit mycket som snurrat i huvudet, och sedan pluggat lite, handlat, städat och annat nödvändigt. Där fick jag typ tre vuxenpoäng på en och samma gång, haha!
I alla fall så går skolan bra. Det har varit mycket men det är lika bra att sätta igång med allt på en och samma gång. Journalistikens grunder är denna första kurs vi läser nu i fem veckor. Där ingår det mesta som förklarar vad journalistik har varit och är idag och alla dess många regler. Det hela är en helt ny värld, och den är spännande.
Idag börjar jag 9.00, som för det mesta, dock slutar jag tolv vilket är jätteskönt för då kan jag ta det lugnt hemma med att plugga och planera. 
I helgen var det kräftskiva och det är alltid lika mysigt att träffa både familj och hela släkten. Fest, snapsvisor, allsång, 60-talsdans och en härlig kväll. Släkten är alltid på G när det är kräftskiva, och ja familjen med :)
I söndags åkte jag tillbaka hit, tog oss med Kerstin och Ronny en bit och sedan åkte vi buss hit till Kalmar. Alltid lite vemodigt att lämna sin lilla stad och sin stora familj men plugget måste göras och skolan är i Kalmar. Till helgen ska jag hem och det känns underbart att få sätta sig på tåget hem igen på fredag. 
Annars får jag nog göra mig klar nu. Det ska sminkas och det ska kramas hår till lockar. Haha.
Idag är det Medielandskapet, mhm, det blir spännande. En annan föreläsare också så det ska bli intressant!
Kommer nog en liten längre uppdatering senare.
och för att nämnas ; Jag & älskling firar 1 helt år på lördag. 19 september 2009. Champagne och jordgubbar. Sedan ska vi nog till London i December men det får jag skriva mer om en annan gång.
Nu måste jag gå!
 /  Sarah.

Kommentarer
Postat av: P

Smittar svininfluensan via bloggar?

2009-09-22 @ 20:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0