godnatt

och ett avslutande inlägg för denna dagen. Klockan är snart kvart i elva och jag ska slumra till medan jag ser på Hollywoodfruar.
Dagens slutsats:
- 10 min gångväg till skolan från de förra 20 min. Stort plus!
- Kursen att intervjua och skriva kan nog bli mer intressant än vad jag trodde. Första uppgift att analysera programmet Skavlan där bla. Anna Anka och Jay Z medverkade. Spännande.
- Framtiden känns tryggare och mer spännande. Samtidigt som det mesta är ovisst så vet jag var jag står och vart jag faktiskt är påväg.
- Bredband, hm, ett stort problem (eller inte?)
- Kompostpåse, vad är det? Alla skåningar kan nog förklara detta som en brun påse du har till ditt kompostavfall. Smålänningar vet inte vad detta är. Som tillslut när jag förklarat för butiksbiträdet på ICA när jag inte fann det att det är en brun påse du har till komposten.
- Nej, det har vi inte. Men när du bor i hyresrätt så är det du själv som går ut och slänger det...
? Jag nickade snällt och insåg att vi nog inte pratar om alls samma sak. Ett konstaterande, kompostpåsar är för skåningar.
- För första gången känner jag ett starkt behov av TV. Det hade höjts hemtrevlighetsfaktorn några nivåer i min lägenhet. Bara lite TV4s morgonprogram i bakgrunden. Mmm.
- Kaffe är en del av min vardag, många gånger om.
- Ett konstaterande: Jag påverkas av extrapriser, också många gånger om.
- Mina grannar verkar gulliga :)
- Jag är fruktansvärt trött och ska nu sova efter jag tröttnat på Hollywoodfruarna (kan man göra det?)
Imorgon var det ett år sedan jag åkte till USA.
jag vill tillbaka till New York. Staden med fart, fläkt och möjligheter i oändlighet. Staden där en helt underbar syster bor som jag saknar. Speciellt våra samtal sent på natten, om allt från block i alla former och färger till allt som man behöver prata om. Du är saknad här hemma, Sophie.
Godnatt och sov så gott.
Dröm söta drömmar.
/Sarah

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt, nu händer det lite på bloggen igen. Har saknat dina tankar och funderingar.

Kram Mamma

2009-10-06 @ 19:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0