Godmorgon!

Har blivit en riktigt slappis nu men det är underbart att inte behöva tänka på läxor, iaf för en helg. Insåg när jag kollade på min blogg att jag faktiskt inte uppdaterat om flytten. Ojdå. Som ni vet så var lördagen min första någonsin-flyttdag. Jag och Hannah gjorde massa goda baguetter med fyllningar på morgonen och vid 11 anlände mamma och pappa. Vi körde till lägenheten och efter ett tag kom också Henriks pappa men kartongerna och min säng i ett släp jag snällt fått lånat. Jag hinner inte fotografera och lägga ut nu men ska försöka lägga ut denna veckan så ni får se :)
Iaf så när väl sängen var på plats i lägenheten började det kännas hemtrevligt. Jag har alltid sagt att den dagen jag flyttar då ska sängen med. Och det fick den snällt göra också. Så nu står den här i mitt vardagsrum och just nu sitter jag i min soffa, som det var mycket om och men med, men som jag nu är supernöjd med. Den är beigegröngrå. Låter kanske inte så förtjusande men om man vet vilka färger jag gillar, alltså allt det matta i brunt och beige med gulddetaljer så passar soffan jättebra. Plus att den är en hörnsoffa och var nedsatt just denna helg, vilket gjorde köpet mer oemotståndligt. Jag kommer hela tiden ifrån flyttdagen i mitt skrivande så, iaf så åkte vi till IKEA och där inhandlades det allt det nödvändiga som soffa, köksbord, skrivbord, soffbord, hylla, överkast, servis, startset kök, gardiner, lampor och till det fick jag jättefina grön/vita växter med krukor av mina kära föräldrar som nu står och lyser upp rummet. Det var en lång dag/kväll och mamma, pappa och Hannah åkte inte förrän tio. Men då var soffan uppe och köksbordet var redan invigt där kvällens middag åts. Det var mysigt :) Ja, så jag är jättenöjd med lägenheten. Dock står det kartonger kvar här så jag får väl försöka lägga in det sista och sedan bära ner resten för jag behöver inte så mycket mer har jag märkt. En morgon med kaffe i min nya mugg bryggd i min nya fina kaffekokare och sittandes i min fina hörnsoffa med laptopen i knäet så kan inte måndagsmorgon bli bättre. Som sagt, bilder kommer senare :)

Det känns konstigt att ha en egen lägenhet, man känner sig så vuxen och liten på samma gång. Med vuxen menar jag hela flyttaproceduren och med liten känner man sig ibland ensam och så liten i en stor större värld man inte riktigt sett innan. Men med en dag i taget och lite positiv syn tror jag man klarar det mesta.
Nu ska jag duscha och göra mig klar för att sedan bege mig till skolan. Hade behövt köpa ett block till nya kursen som börjar idag - att intervjua och skriva. Får se om  jag hinner.
Hoppas du får en fin dag!
/Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0