en regnig torsdag som den här

Kanske dags för ett blogginlägg, jag måste i alla fall ta en paus ifrån allt som har med skola att göra, för en stund. Jag har precis kommit hem från skolan, ungefär. Brett mig några mackor och ska nu sätta mig ner. Skola idag från 9 - 16. Väldigt lång dag som avslutades med en textanalys. Textanalys var faktiskt väldigt spännande och intressant dock ska man tänka så sanslöst mycket att man är helt slut när man ska gå igenom det. Så därför blir det paus nu innan det blir dags för nästa analysuppgift. En skum sak, väldigt skum sak, var när jag kom in i lägenheten. Gick in, tog av mig jackan och skorna, gick på toa och sedan skulle in i köket och sätta på kaffe. Efter ett tag ser jag att mina soptunnor från vasken står vid köksbordet och jag tänker intensivt hur de hamnat där? För jag må vara förvirrad, men en sak är säker, de stod inte där när jag gick hemifrån. Sedan såg jag en lapp liggande på diskbänken och tankarna snurrade ännu mer när jag försökte komma på vem som kan komma in här. Den enda är Henrik och han åkte fem i sex imorse till Hässleholm. På lappen ser jag att det är Kalmarhem som varit här och fixat med rören undertill. Visste inte att det var något fel på dem, men men. Känns rätt lustigt att någon gått in i lägenheten när jag inte var hemma, i min inte så städade lägenhet just nu, som jag lämnade den som den var för jag visste att det var jag som skulle komma till den sen, och ingen annan. Jag får väl helt enkelt bli van.
Nu ska jag äta lite och sedan sätta mig in i journalistikens värld, ännu en gång. Åh, ja, just det. Mitt tentasvar. Jag har nog aldrig varit så nervös och nog aldriv varit så lycklig när jag såg att jag var godkänd. YES! Och sedan till en mer överraskning lyckades jag även ta mig upp till ett VG vilket blir det slutgiltiga betyget i kursen. Känns jätteskönt.
Nej klockan tickar.
Imorgon åker jag hem igen. Ska bli jätteskönt. Att bara komma hem och få vara hemma.
Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0