Överraskningar som kaffe & spontanbesök

Tack för de fina orden om min lägenhet :) (Mamma, Josse och Emma).
Jag trivs väldigt mycket.
NU är jag i Hässleholm. Spontanbeställde biljetter igår och sa ingenting till min familj. Det var jättesvårt att hålla det som en överraskning när jag är i stort behov att ofta berätta till både min syster och mamma allt jag gör. Men jag lyckades hålla mig och det hela blev ganska lyckat. Klockan 18.02 när tåget rullade in i Hässleholm hämtade Henrik mig, vi körde till Maxi och köpte fika och sedan körde vi hem. När jag stiger in i hallen står mamma där och gapar av förvåning när hon ser att jag anländer. Obetalbar min. Så det var värt väntan med att säga något :)
Nu sitter jag i tv-rummet och slötittar på sex and the city (TV!) och ska snart lägga mig. Imorgon är det strikt schema som gäller. Upp halvåtta, plugg åtta. Men jag ska plugga med syrran och när vi pluggar, då blir det pluggat ;)
För att nämna lite till om studierna så idag i skolan hade vi rollspel. Jag ska säga ärligt att allt som har med teater, uppstyrda men samtidigt improviserade scener är något jag absolut inte gillar. Egentligen kan jag tycka att spex och improvisationer är spännande och tom. roligt, men inte när jag inte själv kan kontrollera situationen när och hur. Iaf så var det idag vårt uppdrag att förbereda oss för att antingen intervjua eller bli intervjuad. Jag skulle intervjua en som spelade chefen för ett reningsverk som orsakat frätande lut i drickvattnet och jag gick upp och ställde mig redo för att börja intervjua. En aning stressad var jag för jag hade inte hunnit förbereda inledningen men tänkte att det får helt enkelt bära eller brista. Intervjun hade kunnat gå bättre, jag var lite för snäll sa dem, och det kan jag verkligen hålla med om. Jag har nog lätt för att hålla mig till ramarna för frågorna och svårt för att gå utanför. Men en sak var rätt rolig - de tyckte att jag var proffsig i min inledning och lät som en radiopratare. Jag bara - va? Det trodde jag inte om mig själv, så det var lite komiskt och framförallt kul att höra!
Dagens
Bästa? SJ bjöd på kaffe när jag bytte tåg i Alvesta. Stort plus och stor applåd till killarna som gick runt i kylan med kaffeväskor på ryggarna och stora flaggor tre meter upp i luften där det stort och tydligt stod: KAFFE.
Längtan? Att få komma hem till ett liv med rörelse och ljud. Min lägenhet är mysig men om kvällarna är det väldigt tyst.
Mat? Mozarella- och tomatbaguette. Endast 25kr. Ekonomisk OCH god.
Förebild? Melody Gardot. Lyssna på henne och lyssna lite till. Lyssna på hennes story och låtarna ger dig rysningar.
Imorgon ska jag och syrran fotografera hösten. Massor med höstbilder och underbara färger.
fotograf: Isabella Andersson

förra årets höst/vinter. tiden går så sanslöst fort medan jag tycker inte jag har förändrats något alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0