Väst för fest

Jag har planerat in i dagens schema att skriva några rader här. Planera in? Jajamensan, det är så man får göra nu som heltidsstuderande, att mellan typografi och CMYK få in lite egen tid att skriva av sig. Nej, så farligt är det inte. Hela helgen har innehållit mycket, eller rättare sagt, sedan jag kom till lilla Hässleholm. Egentligen är allt här som det brukar vara. Alla är som de brukar vara och det finns något charmigt i det också.
I torsdags jobbade jag en sväng på eftermiddagen, alltid skönt med "klirr i kassan" (oj, trodde aldrig jag skulle få till att använda det någon gång). I fredags pluggade jag, åkte in till staden och inhandlade en väst. Har länge fascinerats av hur snyggt det är när alla bär en sådan och tänkte se om jag också kunde lyckas.
Ett stort plus var ju när min modemedvetna syster, efter ha sett min väst, stack ner till stan och inhandlade en likadan. Detta blev en del av outfiten senare på kvällen då det bar av till Malmö - Malmö Arena och Idol 2009.
Denna upplevelse var helt underbar - Live - Idol 2009. Tyvärr får jag skriva mer om det sedan. Nu måste jag återgå till min kära grafiska kokbok. Nästa vecka väntar tenta x 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0