torsdagstankar

Dagens skola är klar och imorgon är den andra kursen det med. Ska bli skönt att få en helg UTAN plugg, studier och allt vad det kallas. Ett break för att samla krafter inför nästa kurs. Bild och form, minsann. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den, får väl helt enkelt ta den som det kommer, dock har jag ju haft lite tips vilket jag är väldigt tacksam för.
Imorgon bär det hem till lilla Hässleholm. Planerna är att förhoppningsvis ringer MAXI och vill ha lite förstärkning, men gör dem inte det så ska jag nog bara ta det lugnt, antingen med familjen eller de vänner som är hemma. Imorgon, fredag, pratar vi om att ta oss ut en sväng på kvällen. Det var verkligen så länge sedan jag var ute, utekväll, lite dans och lite fest sådär. Vi får se vad vad kvällen har att visa.
Idag har vi haft föreläsning av ingen mindre än Björn Häger, författare till en av kursens böcker. Intervjuteknik. Han var skicklig och intressant att lyssna på, trots att det mesta redan gåtts igenom under kursens gång. Har ju inte varit och haft föreläsning i skolan nu på två veckor nästan, så det var lite omställning. Nästa veckas helg bär det av mot Karlskrona för att fira min kära mamma som fyller år. Helgen efter det blir det nog Stockholm, vilket inte var planerat. Men förra veckan så somnade morfars äldsta bror in, efter ett långt och innehållsrikt liv. Vila i frid.
Mycket som händer och oftast när man minst anar det. Men så är det, så är livet, och jag har efter ett långt tag börjat acceptera det.
Nu ska jag laga mat, något spännande. Jag tror att det kan bli bra. Alla som vet att matlagning aldrig varit min starka sida bör vara imponerade nu om de skulle sett vad jag lagar. Det är inte bara pasta, faktiskt. Sara & Josse är väl de två som mest fått se min matlagningssida genom åren. Inte helt genialisk. Eller vad säger vi Josse? Det där med att panera fisk & sätta på ugn var inte min starkhet i nian. Dock sköter jag min ugn nu alldeles fenomenalt.
Mycket prat om väldigt lite.
Imorgon får jag träffa denna söta filur :) Bilden är efter vår photoshoot på Hovdala. Syrran tog sig ett kliv ut, med ett glatt leende. Som alltid.
Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0