dagliga rutiner med förkväll som senkväll.

Tänkte att jag skulle skriva något intressant, något spännande och något nytt. Sanningen är den att vardagen i Kalmar faktiskt redan har gått in i rutiner. Minsann. Trots en ny miljö & en ny stad. Väckarklockan ringer alltid klockan 6.15, 6.30, 6.45 (länge ska det vara) och klockan 7.00 är det uppstigning. Duschar, klär mig och sätter på kaffe. Precis efter riksnyheterna slutat och Kalmarnyheterna startat brukar jag sätta mig vid TVn. Lyckas alltid missa riksnyheterna. Det är någonting med att jag är en aning för tidsoptimistisk när det gäller att bre smörgåsen. Detta får det bli ändring på, ska försöka sitta vid TVn halvåtta imorgon.  I alla fall så äts frukosten och det varma kaffet dricks upp till nyheter och tv4 nyhetsmorgon. Beger mig till skolan vid senast .40 och tar min dagliga promenad till skolan. Efter skolan går jag hem och sätter på kaffe. Och sedan blir planerna vad man har planerat.
Idag efter skolan satte jag mig och skulle försöka läsa om färglära, kulörer och olika RGBvärden. Hjärnan orkade inte så jag tittade på Förkväll istället. Ett bra bakgrundsprogram. Glamour, bra intervjuer och allmänt mys sådär på seneftermiddagen. Idag intervjuade de Jennifer Brown och jag gillar när man får ett ansikte bakom en artist. Dess låtar, musik och texter får ett helt annat perspektiv och man kan man på ett annat sätt identifiera sig med budskapet. Jennifer Brown är 37 år och var med i Melodifestivalen i år med Never been here before. Jennifer Browns låt When to hold on var en av mina favoritlåtar för ett tag sedan och det är alltid härligt att fräscha upp minnet med en text som man minns så fort man hör introtonerna. Låten fanns på albumet In my Garden som kom ut 1997.
Nostalgikänsla.

...jag kan tyvärr inte finna denna låt. Det blir istället låten hon körde i Melodifestivalen. Hennes röst är sanslöst galet bra. Sådan power.






Från mina bakgrundsvänner i förkväll till mina vänner nu på senkvällen. Hello Joey, Rachel, Pheboe, Monica, Chandler och Ross. Humor på hög nivå.


Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0