I kalla Kalmar kan man

Nu var det snart tre veckor sedan jag skrev sist. Jag vet inte varför jag inte har någon energi, eller jo, egentligen vet jag: Skolan. Den tar otroligt mycket på krafterna. Man har för det mesta alltid något att göra, och man är otroligt fokuserad. Det låter kanske lite väl bra självsäkert att man är otroligt fokuserad men det är ingen bonus, det är ett krav! Så i alla fall, imorgon ska jag göra min sista intervju för denna kurs. När jag trampar mig hemåt från staden imorgon ska jag le stort över att äntligen vara klar med kurs nummer 2. Intervju 2, denna sista, ska vara en valfri intervjuperson men som ska tillföra ett läsvärde. Antingen en intressant person eller någon som kan berätta något om någon aktuell händelse. När jag läste detta kände jag OJ. Visst, intervjupersonen ska vara helt okänd vilket inte är så svårt i en stad full med massa okända människor, men läsarvärdet? Där blev det svårt. Men jag tänkte vid tolv när jag fick uppgiften att det är ingen idé att sitta och gräma sig över det utan att fokusera direkt. Jag tänkte på vilket ämne som skulle kunna passa mig bra men samtidigt vara aktuellt och hälsa kom snabbt i tanken. Så efter lite snabb tankeverksamhet bestämde jag mig för att inrikta mig på frågan: Varför mår så många unga dåligt? Fick inte tag i någon på ungdomsmottagningen på telefon och tog mig på cykeln och cyklade några kilometer in till staden och fick tag i en kurator. SÅ lyckligt lottad är jag och har fått en intervjuperson som lyckas planera in mig i sitt annars fullbokade schema. Hon tar mig en kvart på lunchen. Det tyckte jag var väldigt generöst!
Så nu sitter jag här och förjupar mig i undersökningar och statistik från SCB och FHI. Det finns så mycket...
Nog om skolan. För snart en och en halv vecka sedan så fyllde jag hela 20 år. Minsann. En stor fest med alla underbara människor som kom den 24 oktober och det var en helt underbar dag! På fredag kommer jag hem igen och OJ vad det ska bli skönt. MM, så skönt. Bara slappa. Släppa skolböckerna för tre dagar och tänka att "Sarah, du kan inte göra något nu, ändå". Den tanken är bra. Och där kom jag in på skolan igen, suck.
Veckorna har gått jättesnabbt här i Kalmar och jag har redan bott en hel månad i min lilla etta. Den är fortfarande mysig, dock lite inbodd. I helgen var syrran här vilket var jättekul! Alltid kul med besök! Hon kom i fredags och vi åkte och storhandlade på maxi. Storhandlade med stort S. Massa mat som sedan bars hem och på kvällen lagades bland det godaste jag har ätit. Tacocrepes. Jag älskar min och syrrans smak när det gäller mat. Det är helt enkelt oslagbart. Hela lördagen sedan var vi på Hansa City, the big shoppingcenter, vid IKEA. Där handlades lite, och på kvällen lagades ännu en god måltid. Efter det bakades pepparkakor och glass åts till. Mums. Igår åkte hon men vi hann med ett långt samtal också innan bussen gick. Det känns alltid extra skönt att prata med någon som känner en bättre än någon annan och förstår en så himla bra. Saknar dig syster!
Nu ska jag kika igenom ännu lite undersökningar och se vad jag kan knapa ihop. Ska sätta på en kopp kaffe & sedan blir det sovdags, helst innan tolv. (!)
Ha en fin kväll!
/ Sarah

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt med lite uppdateringar! Kramar i massor från mamma som saknar dig!

2009-11-03 @ 15:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0