Färglära, bländare och ett väldigt kort skärpedjup

Det är min vardag just nu + mycket kaffe. Kaffe behövs när det är intensivt. Den nya kursen Bild och form är spännande. Dock är det jättemycket nytt att lära sig. Och mycket teoretiskt. Skärpedjup, det ni, det är lite annat än att bara trycka på en knapp på kameran. Jag ska verkligen försöka klura ut alla klurigheter och sedan försöka lära mig att fotografera bättre. Fotografering har ju egentligen varit ett intresse lite vid sidan om. Ett experiment jag länge utforskat på flera olika sätt. Systemkameran jag fick för ett och ett halvt år sedan har ökat intresset enormt. Dock är det så mycket jag inte kan och inte ens förstår. Så jag hoppas att några frågetecken kan suddas ut efter kursen.
Om man ska prata om lite annat förutom skola så har Henrik och jag ätit bland det godaste ikväll. Tacopaj med extra creme fraiche och ost + lite chilitacochips och en färgrik sallad med alla dess tillbehör. Mm, Mm, Mm. Tycker faktiskt vi har kommit en bra bit på vägen till självständiga kockar.
Nu ska jag lägga ihop min bok bredvid och göra mig klar för att sova. Tror någon extra timmes sömn i natt inte hade varit fel.
Och en sak måste jag ju tillägga. I måndags insåg jag att Melissa Horn kommit ut med nya låtar. Antingen gjorde hon det i smyg eller har jag varit totalt borta den senaste tiden. Hur kunde jag missa detta? I alla fall ligger de nu på min ipod och jag älskar hennes texter, röst och känsla, och hur de alltid passar in på något sätt.


Detta är min favorit.


En text som berör mig. Med hennes ord och känsla beskriver hon något jag ofta har känt. Och kanske måste man höra någon annan säga det (sjunga det) för att inse att det man gjort faktiskt inte var så fel.




Sov gott. Det ska jag.
/ Sarah

Kommentarer
Postat av: josse

HUR FÅR DU DEM TILL IPOD? Jag lyssnar febrilt på dem och har gjort ett tag på spotify, men hade varit bäst att ha dem på ipoden! :D

JAG SAKNAR DIG BÄSTA VÄN! <3

2009-11-11 @ 22:27:39
URL: http://lastdayofjuly.blogg.se/
Postat av: sarah

Det är Henrik som fixat & trixat. Så han kanske kan hjälpa dig :) Åh de är så underbara de låtarna. Jag saknar dig vännen. Mycket mycket! Puss älskling!

2009-11-12 @ 17:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0