En helg på en annan nivå

Är hemma i Hässleholm efter en härlig helg hos släkten i Karlskrona. Åkte dit med buss i fredags och blev upphämtad av moster på stationen. Efter en timme anlände min kära familj och mamma firades med presenter och champagne. Jag och syster bestämde oss, spontant och impulsivt, att köra på en utgång i Karlskrona city och se vad staden har att erbjuda en fredagskväll. Vi har länge pratat om att gå ut, men det har inte blivit av - så nu tog vi chansen. Festkläderna, som faktiskt packats ner, togs på, sminket rättades till och mousse höjde volymen på lockarna. Med paraply och busstidtabell tog vi oss ner till staden. Nivå blev stället http://www.niva.nu. Syrran hade fått tips av en vän vad som fanns i staden och detta ställe ansågs ha bäst klass. Ett mysigt ställe på flera plan (nivåer!) med barer, avskilt dansgolv och sittplatser. Härlig kväll med syrran, hon & jag. Du & jag.
Nu är jag i Hässleholm, som sagt. Enbart en föreläsning denna vecka vilket jag imorgon kommer att skippa. Istället ska jag rycka in på Maxi och tjäna extra pengar till julklapparna. Till helgen väntas Stockholm med begravning och att träffa släkt. Trots att den egentliga anledningen är tragisk, till att åka upp, är det ändå lite mysigt med minisemester med familjen. Bort från vardagens trubbel och stress så får man bara koppla av i familjens närvaro. Det behövs extra mycket när man inte bor här längre.
I helgen fotograferades också lite bilder. Efter en rejäl genomgång förra veckan om hur bländare & slutare fungerar var jag ju tvungen att ta till systemkameran och testa alla nya kunskaper. Här har ni lite av resultatet:
Hannah agerar jultomte x 4



Jul, jul, jul.

Nu är det snart läggdags. Jobba imorgon ju. Tillbaka till koderna. ;)
Sov sött.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0