den 5 maj.

Tisdagen den 5 maj.
Begravning för mormor idag i stora kyrkan.
Jättefin begravning där de pratade minnen om just hur du var mormor.
Bland de snällaste på denna jord, med en öppen famn och en öppen dörr,
omtänksam och kärleksfull
och en helt underbar mormor.
Jag kommer alltid att minnas stunderna i Kärråkra,
hur man kunde krypa upp i din famn och somna,
och hur du bara fanns där för mig,
hur du & morfar alltid fanns där för mig.
Nu har du fått komma hem.

Your memory is my keepsake,
with which I'll never part.
God has you in his keeping,
I have you in my heart.

Josse & Daniel kom hem från Italia där de hälsat på syrran. Träffade henne en sväng ikväll, solbränd & glad.
Såg bilder och skrattade väldigt mycket när jag hörde om deras fantastiska hotell i Venedig som jämfördes med ett fängelse (!). Haha.
Skönt att ha henne hemma igen.
Nu är det bara syrran som är kvar. Var så härligt att se alla bilder på dig. Åh vad jag saknar dig. Längtar till Frankrike nu, tills jag får träffa dig. Åh, vilken kram du ska få då, en kram för alla månader jag inte kunnat krama dig. <3

Och innan idag så sa Hannah.
- Sarah, älskar man inte bara denna låten?
Jag stannade upp och lyssnade och var tvungen att springa in till datorn för att se vilken den var.
Den bara passade så bra in i stunden,
passade in med allt jag kände.

Ni får höra den imorgon.

/Sarah


Kommentarer
Postat av: Syrran

Du ska få den störta kramen du någonsin har fått av mig när jag ser dig på flygplatsen :) saknar dig & våra stunder!! men vi tar igen det <3

2009-05-07 @ 19:29:42
URL: http://bybettan.blogg.se/
Postat av: Syrran

Du ska få den störta kramen du någonsin fått av mig när jag ser dig på flygplatsen :) saknar dig & våra stunder!! men vi tar igen det <3

2009-05-07 @ 19:31:53
URL: http://bybettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0