I like to move it

Jag har inte så mycket att tillägga om mitt liv i detta inlägg.
Allt flyter på & juni är påväg,
redan på måndag.
Idag har jag jobbat Vinslöv & Hässleholm har blivit the city,
storstad för en dag,
med bländande blinkande ljus, bilköer,
folk i massor & en fest(ival)stämning i hela staden.
Och alla som inte tar studenten om en vecka
har fått chansen att sitta på sätena i en bil och skrika.
Det är alltid en härlig stämning när sommaren är påväg,
och ledigheten står för dörren.
Inte ledighet för mig,
men jag ska njuta ändå.
Av att jag har chansen att uppleva en sommar till,
med mygg, morotsjuice & jordgubbar.
En salig blandning,
men är vi inte de alla egentligen?
-Tiden går fort,
det säger de ofta i Vinslöv.
-Och köerna går för sakta,
det tänker de alltid på maxi. (skämt åsido)
Men barnen är lugna i minihuset
& diggar järnet (och gärna) när de hör låten;
"I like to move it, move it, I like to move it, move it"
som spelas på filmen Madagaskar,
och den lilla killen på tre år utbrister häpet;
- Visst skakar dem på rumpan?
Haha. Sådana jobb jag har fått,
det trodde jag inte för ett år sedan.
Men nu är jag här,
och så gärna som jag vill kolla bakåt,
vet jag att den tiden är förbi.
Och jag kan inget annat än att komma framåt.
Så do what you have to do,
acceptera att tiden går fort,
och ibland lite saktare än vad du trott,
men gilla alltid när det svänger,
gilla läget,
och framförallt
gilla livet.


Kommentarer
Postat av: P

Ny stil? Är det mer i Henriks smak? vi andra gillar Sarah,som Sarah ser ut på riktigt

2009-05-31 @ 12:08:20
Postat av: Anonym

2009-05-31 @ 12:09:16
Postat av: Anonym

Cruizing-hur kan fullt vuxna personer köra omkring onyktra i skrotfärdiga plåtshabrak och tro att de är något speciellt.Det är kanske det som gör dem peciella,men då inte på ett positivt sätt tönt- och bonnighets-varning!Då utesluter jag de som på fullt allvar skruvar sönder motorer för att sätta ihop dem igen./skrivet av en person, som ej öppnar motorhuven,bl.a. pga. att där är så skitigt

2009-06-01 @ 12:14:39
Postat av: P

Cruizing-hur kan fullt vuxna personer köra omkring onyktra i skrotfärdiga plåtshabrak och tro att de är något speciellt.Det är kanske det som gör dem peciella,men då inte på ett positivt sätt tönt- och bonnighets-varning!Då utesluter jag de som på fullt allvar skruvar sönder motorer för att sätta ihop dem igen./skrivet av en person, som ej öppnar motorhuven,bl.a. pga. att där är så skitigt



2009

2009-06-01 @ 12:16:13
Postat av: Bettan

sötnos :)

tiden går fort, yes. Därför måste man leva i stunden och uppskatta den som den är. För imorgon kommer du aldrig kunna få tillbaka den stunden som är idag. Och går du bara och väntar på morgondagen så går du miste om stunden just nu. Live in the moment ;)

det var dagens klocka ord från stora syrran..

2009-06-03 @ 22:34:56
URL: http://bybettan.blogg.se/
Postat av: P

Vad menar storasyrran? Något djupt eller har hon gått på grund.Man kan inte säga att det var bättre förr .Nu blir förr senare.

2009-06-09 @ 10:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0