en onsdag, en lite oförståelig sådan.

Imorse vaknade jag vid sju. Kände mig helt snurrig och dan och förkylningen hade blivit värre under natten. Pregade i mig ibumentin och hade extra i väskan och tänkte att jag skulle ge jobbet en chans. Det är konstigt hur man efter dusch, smninkning, frukost och fint väder kan känna sig piggare och faktiskt friskare.  Dock hade jag ingen feber så det blev jobb klockan 9.30. Därpå kördes det igång som vanligt. Kände mig lite hängig men tror jag peppade mig själv till att orka, och faktiskt orkade jag. Däremot var inte hörslen på gång idag. Inte alls. Jag vet inte vad det är om det är pollen som spökar (reagerar på det ibland - skumt) eller om det är allmänt dåligt nu med hörslen, så har det ju varit förr. Och när man jobbar med kunder vill man helst höra allt och när man inte gör det uppstår det enkelt och snabbt missförstånd.
Tex idag i minihuset när en liten flicka sitter vid datorn, vänder sig om och frågar;
- Vad händer om man krockar?
Jag tittar ner på klockan och säger sedan högt och tydligt:
- Klockan är fem i fem.
Flickan kollar på mig lite konstigt och sedan på datorskärmen igen. Hennes bror rycker in:
- Hon undrade vad som händer om man krockar...
Och någon timme senare så står jag i scanningen och en kund frågar mig, som i mina öron låter:
- Var har ni Hermans tungor, har ni några kvar?
Man får tänka snabbt, och jag tänker att det måste vara några fiskfiléer hon menar eller liknande.
- Hittade ni inte det bland fisken?
Kunden kollar konstigt på mig och säger:
- Det stod i Kvällsposten idag.
Konstigt, tänkte jag då. Brukar Kvällsposten annonsera om Maxis fiskfiléer? Men jag frågar igen en sista fråga innan jag tänker att jag nog får ringa frysen om detta:
- Och det är fryst ni ska ha det? Det är fryst?
Kunden kollar på mig, och sedan ler hon.
- Hermans kungar. Det är en dvd, säger hon.
Haha. Ihopkopplingen med Kvällsposten förstod jag nu, och gick sedan för att kolla upp dvdn istället,
inte några Hermans tungor i frysdisken.
Så komiskt kan man ha det när man inte hör på Maxi.
Iaf så har dagen gått snabbt, det brukar göra det när man jobbar. Och imorgon är det så skönt för jag jobbar inte förrän 19 på kvällen, i Vinslöv, jobbar natt. Nu ska jag & Henrik äta glass med vindruvor & bananer och titta Friends. Det är bäst,
och så klockrent. Jag älskar den serien.
Förhoppningsvis så mår jag bättre imorgon.
Annars så får jag väl vara lite sjuk, jag är inte det så ofta, max nån gång om året.

Och välkommen hem Emma! :) Till Sverige igen.

Nu är det Friends som gäller. Sov gott & godnatt.

/ Sarah


Kommentarer
Postat av: Rebecca Fogelmark

Haha! Det där med fiskfilén var roligt! Haha!

2009-05-24 @ 14:05:36
Postat av: Bettan

maxi har sina stunder ibland.. haha det finns iaf mycket historier från det stället ;) krya på dig syrran! <3

2009-05-25 @ 19:50:45
URL: http://bybettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0