första maj - med jordgubbar & glass

Hejsan.
Idag har det varit första maj och medan andra har demonstrerat staden runt har jag totalt slappat med pojkvän & familj.
Ibland är det lite skrämmande hur slapp man kan vara, och hur snabbt dagen flyr förbi,
men när de dagarna väl kommer. Åh, säger jag bara.
Igår börjades det med lite firande av valborg efter nio för min del eftersom jag jobbade, men snälla som de var fick jag sluta en timme tidigare och kunde då komma dit innan det var alltför sent.
Hos Sara blev det grillat, god dricka och trevligt sällskap :)

Imorse gick vi upp vid tio då ingen annan var uppe. Åkte iväg och handlade frallor och gjorde sedan en helt underbar frukost/brunch ute i uterummet. Åh, vad det är underbart med frukost efter man sovit en hel natt. Plus jordgubbar, och, tro det eller ej, men årets första svenska! :)

                                             Beautiful breakfast

foto: Sarah Axelson

Åt denna gudomliga frukost i minst en timme. Checka speciellt in pesto & tacosuacen. Blir nog ett måste i mitt framtida hem, plus en magic bullet så jag kan göra massa salladsdressingar,
med basilika i.
Har faktiskt blivit mer och mer intresserad av att laga mat i köket. Iaf mina egna speicaliteter,
som mest är olika sallader & röror där allt har en liten touch av basilika, tacosauce eller pesto,
eller har man tur (eller otur) så är allt tillsammans i en enda röra.
Iaf. Dagen tillbringades ute, ute på däcket. Solandes och sovandes och slappandes.
Testade även hängmattan en sväng.
En preview av sommaren denna första maj.
Och så gjorde vi egen glass jag, Henrik & Hannah.
Hallonglass.
Riktigt god, och enkelt.
Blanda lite grädde, florsocker och ägg,
och hallon (eller vad så önskas).
Låt det blandas i en speciell glassmaskin, kan man säga.
Och sedan in i frysen. Så vips, så är den klar när den väl är fryst,
lite mjukare än vanlig glass
men ack så gott.


foto: Sarah Axelson


Härlig dag måste jag säga.
Känner mig utvilad inför morgondagens jobb.
På kvällen är det bowling med Henriks familj & släkt.

Och så har jag pratat med Bettan & Josse i kväll.
Saknar dem. De är bra, bättre, bäst och det känns alltid så bra när man har pratat med dem,
man kan prata om allt. <3
Åh, vad jag saknar dem just nu!

Nu ska jag prata med mamma & pappa lite innan det blir läggdags för mig.
En aning tidigt. Imorgon är det jobb på maxi. Kom gärna dit, och kör på Henriks lilla vits,
"Köp fika från Ica. "
Sötnos.

Godnatt allihop.

/ Sarah

Kommentarer
Postat av: P

Rena fötter i hängmattan? Stackars träd.

2009-06-06 @ 13:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0