always something new

Godmorgon!
Igår hanns det med mycket. Vi var uppe redan vid halvåtta, antar man fortfarande är inne i europeisk tid och är trött på kvällen och sanslöst pigg på morgonen. Det måste vara det, för jag är egentligen aldrig morgonpigg. Vi kom upp i tid och åkte in med Sophie till Manhattan. Tog oss varsin caffe latte på Dunkin Donuts, utan socker, och amerikanarna ger oss fortfarande lika häpna blickar över det.
Vi gick först till Apple Store på fifth avenue. Jag trodde jag kunde briljera lite med kartan nu när jag har varit på Manhattan innan, men Henrik bokstavligt talat beskrev hela vägen från tunnelbanan till Apple Store. Och hade rätt, helt och hållet. Impressed. Inne på Apple Store fann Henrik sina favoriter och ni ser att han trivdes rätt bra där inne :)
Efter Apple Store begav vi oss ner på Borders för en snabb titt. Denna affär är min absolut största favorit som innehåller i princip allt inom litteratur, musik, filmer och annat spännande. Både jag & Henrik hittade lite smått och gott, så vi får ta oss en tur tillbaka dit senare. Sedan tog vi tunnelbanan ner till Times square. Det mest intensiva stället på Manhattan och Henrik var ganska imponerad tror jag. Där åt vi dagens lunch på TGI Fridays där det blev riktigt amerikansk mat med Chicken fingers & pommes. Nice :) Efter det strosade vi runt längs gatorna vid Times Square och gick in bland annat i en fräck musikaffär med noter från nästan alla moderna artister, NBCs egna affär med kläder & saker signerade med kända seriers loggor (Heroes, Friends, The office...), och besökte även Planet Hollywood. Besökte Rockefeller, den berömda isbannan från romantiska filmer, och sedan tog vi oss ut till FNs högkvarter på first avenue, 46th streeet och gick runt där och kollade. Var rätt trötta sedan så åkte tillbaka till Bronx. Köpte hem mat och tog det lugnt på kvällen. Var så trötta att vi somnade halvtio. Nu idag bär det ner till 34th street. Det är mysigt att vara i New York i vintertider och det finns så mycket att se. Alltid något nytt.
Hoppas ni har det fint där hemma!
Nu är det bakeoff & juice som gäller, vår egna lilla amerikanska frukost:)
 / Sarah.


Kommentarer
Postat av: Josse

blev bake-offen bra ? :)

2009-03-04 @ 16:47:39
URL: http://lastdayofjuly.blogg.se/
Postat av: Emma

ni är så söta!! hoppas usa äger :D och losangeles också! :D

2009-03-04 @ 18:44:36
Postat av: Bettan

Mysigt ni har det ;) hälsa NY från mig!!

2009-03-05 @ 13:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0