the not sunny sunday.

Är precis hemkommen till Henrik där jag nu sitter vid hans enorma skärm och skriver. Han hämtade mig för en timme sedan på Maxi efter jag slutat dagens jobb där. Skönt att arbeta idag måste jag säga. Bra betalt & lugnt var det. Sanslöst lugnt.
Imorse var det upp klockan åtta och iväg vid nio. Skulle sjunga med mamma idag i kyrkan och vi bestämde låtarna igår. Välplanerat. Nja, man behöver inte göra det så seriöst när man gör det där, de uppskattar det lilla man gör & vi brukar ta låtar vi redan är säkra på. Och uppskattat blev det :) Mamma är grym måste jag säga!
Efter det så åkte vi till förmedlingscentralen och hämtade Henrik innan. Jag började prata om detta ställe dagen innan och var sugen på att åka dit. Pappa var direkt på, mamma var snäll & följde med, och jag tror faktiskt Henrik var likaså.
Väl där skulle jag försöka hitta ett sminkbord jag vill ha. Alla tycker jag tjatar så mycket om detta sminkbord men jag vill verkligen ha något tjusigt. För framtida hemmet :)
Tyvärr hittade jag inget, men jag hittade jättefina lådor :) Med rosetter!
Och det var kul att se hur både Henrik och pappa reagerade likadant på de möbler jag föreslog att ha i min framtida lägenhet.
Typ orangegröna soffor & gulblåa bord. (på skämt då okej?)
Båda gav samma spyfärdiga blick och vägrade hälsa på om jag skulle få för mig att köpa något sådant. Så jag får försöka fixa fram något modernt & fint så de kan hälsa på :) Haha.
Imorgon är jag ledig. Underbart är ordet.
Nu ska jag snart sova. Med Henrik bredvid.
Och Underbart är fortfarande ordet.

Puss & Kram / Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0