TGI Friday - Thank God it's Friday.

Godkväll.
Klockan är 00.05 snart och det är fredagkväll. Har jobbat idag mellan 11 - 19. Full rulle hela tiden. Det är rätt roliga situationer man hamnar i när man sitter i kassan så många timmar.  När man hela tiden har att göra med människor är det klart att det uppstår lite komiska situationer. Idag var jag allmänt trött & förvirrad emellanåt. Och från att ha gott från scanning till vanlig kassa blev samtalet med första kunden såhär:
- Gått bra att scanna idag..eh, jag menar, gått bra att handla... eller ehm... Och detta är apelsiner ja?
Haha. Tar ett tag innan hjärnan hinner ställa om sig såhär en fredag.
Ikväll har vi nu tittat på bilder från La USA. Helt härligt att tänka att man faktiskt var där för en vecka sedan. Och alla bilder håller minnena levande. Vi funderar på att göra en bok om det hela. Henrik hade ett program på sin dator. (Den kommer ut i butik senare). Nej, Skämt åsido som det heter om man ska prata fint. Har lånat en bok om ord, på tal om ord, ordglädje heter den, till högskoleprovet nästa vecka. Det är på den fronten jag tror bland annat jag kommer förlora lite på, men om jag skriver det självmant på bloggen så måste det vara ett framsteg? Eller så hoppas vi på det.
Aja, nu ska jag inte tänka på högskoleprov. Kommer kännas konstigt att sätta sig och göra prov igen. Och i Läredas matsal. Många minnen på en och samma gång.
Nu ska jag & Henrik kolla OC och jag ska äta sallad + jättegod dressing (jag själv gjort - pesto, basilika, tacosause + massa cremefraiche).
Sedan är det sovmorgon imorgon. Som en helt vanlig lördag.
Och därefter dansuppvisning med min syster Hannah. Ska bli kul att se :)
Josse, Ewa & Henrik följer med.

Nu är det sallad & OC.
(Vem äter egentligen sallad en fredagkväll?)

/ Sarah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0