In Las Vegas, in the neon lights.

Som låten Martin Stenmarck sjöng i Melodifestivalen. Dock gillade jag den aldrig då men började konstigt nog ändå nynna på den direkt när vi landade i Vegas sist. Haha. Men det passade ju bra.
Så ja, som sagt, in Las Vegas är vi. Det är senkväll & staden har precis börjat vakna. Själva har vi bara en timme kvar här innan vi åker till NY. Tillbaka till där vi startade. Intensiva dagar i LA så det ska bli skönt att få ta det lugnt imorgon. Dock ska vi inte sova länge. Sophie har beordrat oss om det. Hon har ju själv lite erfarenhet på det där med tidsskillnader.

Dagen idag har mest bestått av att ständigt planera nästa händelse. Vi lyckades sanslöst bra och problemfritt att ta oss till flygplatsen med två byten av buss & tåg.

Börjar med att lägga upp livestreamningen från tidigare idag:



Och sedan en från Vegas:



Igår var det Hollywood som gällde. Vi lämnade bilen och planerade att ta oss en promenad in till Hollywood. Dock är inte avstånden som i Sverige och lite längre än vi trodde. Så när vi frågade en amerikan om vägen sa han:
- Are you gonna walk? It´s like a fourhourwalk.
Haha. Så vi gick inte. Utan tog buss in till Walk of Fame där vi tillbringade hela dagen. Först "Ripley´s - Believe it or not", sedan Hollywood Waxmusuem och tillsist Guiness World of Records. Det var fräckt alltihop. Hinner inte skriva så detaljerat nu.
Vi ska gå och kolla Vegasaffärerna. Det är massa blingbling här på flygplatsen med. Helt galet. Denna stad ska jag besöka någon gång till. Hade varit kul att uppleva. Iaf så var gårdagen intensiv och vi hann se en hel del av Hollywood, och dess skylt ibland skymta mellan husen.
Nu lämnar vi Kalifornien och värmen.
Nästa NY.

/ Sarah

Här är lite bilder från igår när vi gick i Hollywood:


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Sarah! Vad trevligt att du tyckte jag var proffs. Själv anstränger jag mig för att göra sånt jag gillar och inte bara härma andra för det ska man väl inte? Jag följer er resa med spänning, stort intresse, lite avundsjuka och massa beundran. Härligt modiga ni är! Jag förstår att du gillar USA lika mycket som jag göra. Längtar tillbaka lite varje dag... Hälsa Sophie från Daniel och mig!

2009-03-12 @ 21:37:22
URL: http://www.elinscrappar.blogspot.com
Postat av: Josse

Tack min älskade vän!

och vet du, jag är lycklig idag för nu är det bara jättefå dagar kvar tills du kommer hem :D när är ni hemma på måndag ? :) jag saknar dig!

Loooooooooooove you ! <3

2009-03-13 @ 19:08:55
URL: http://lastdayofjuly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0