hemma & vårväder.

Då var man hemma i lilla Hässleholm igen och ska allt rulla på som vanligt igen. Maxi ringde en halvtimme efter jag kommit hem och undrade om jag kunde börja jobba imorgon. Egentligen var det en morgontid men bad om att få ta en senare eftersom jag antagligen kommer att behöva ta igen mig lite med sömn och tidsskillnader. Så klockan 16 idag börjar jag. Sedan är jag ledig både onsdag & torsdag vilket känns skönt och sedan jobb på fredag igen. Hemresan söndag - måndag gick bra. Måste faktiskt säga att jag är imponerad på hur vi ändå så smidigt som det blev lyckades ta oss från Bronx med en nästan 30kg varsin väska. Först med tunnelbana, byte vid 125st, ner till Fulton Street där vidare med ny tunnelbanelinje till Jay St där de hade ombyggnad på gång. Bussar hade satts in istället så vi tog en sådan och sedan tunnelbana igen till Howard Beach där vi sedan tog Airtrain till JFK, Iceland Airs terminal. Det kanske låter enkelt men om vi nu har de här väskorna också som ska upp för trappor och ner för trappor vid varje byte. Konstigt nog har de många tunnelbanor men inte införskaffat så många hissar, men jag ska inte klaga för amerikanare är hjälpsamma och hjälpte gärna till med att bära min väska ibland, bara tacka och ta emot. Väl på flygplatsen så hade vi 7kg för mycket baggage - var. 85dollar hade det blivit var om vi skulle betalt men vi började lasta över det tunga till handbagaget och lyckades faktiskt komma undan med 7kg övervikt - tillsammans. Så det blev inte så mycket att bära. Flygresorna gick bra och vi kom lyckligt fram till Hässleholm kl. 14.16 med öresundståg.
Väl hemma var det skönt att komma hem. Det är väl det som är skönt med att resa att man sedan längtar för att komma hem. Josse kom sedan på kvällen. Härligt att träffa min fina vän igen, hade saknat henne mycket. Vi pratade om allt & ingenting och fikade på donuts som var lite tilltryckta efter att ha legat i Henriks väska. Men gott! Och drack donuts kaffe.
Sara, två st donuts väntar på dig i kylskåpet!

Nu ska jag snart bege mig och jobba. Lika bra att köra igång med jobb och liknande. Kolla upp program att söka.
Aja, det är underbart fint väder idag. Resten tar jag itu med imorgon.

/ Sarah.

Kommentarer
Postat av: Elin

vi hade precis samma upplevelse i NYC när vi skulle ta tunnelbanan till JFK och Iceland Airs terminal. Tungt att bära och trappor överallt... Dessutom var ombyggnaden av tunnelbanan inte så långt gången när vi var där och det var ingen som visste var bussen skulle gå eller ens om det var buss eller tunnelbana. Vi hamnade i Queens en lördagkväll i väntan på ett tåg som kanske skulle komma... Lite småpirrigt att inte ha koll på vart vi var. Men vi kom med flyget och sedan väntade en 7 h lång väntan på Keflavik. Vi var ensamma där och allt var stängt!!!!! Vi sov på varsin bänk. Nice

2009-03-17 @ 17:15:54
URL: http://www.elinscrappar.blogspot.com
Postat av: Systern

Hej min kära syster! vad du är flitig med att börja jobba igen.. Kära gamla maxi! Haha. Hur känns det att vara tillbaka? Vi får prata någongång i helgen, kanske söndag kväll?! Känner att jag behöver uppdateras lite av vad som hänt i ditt liv.. Låter iaf som ni haft en jätte härlig resa! Ta hand om dig syster! Pusss<3

2009-03-18 @ 15:43:00
URL: http://bybettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0