Goodbye USA!

Hej!

Nu var det ett tag sedan vi uppdaterade. Sista dagen i New York idag, eller rättare sagt så var den igår eftersom vi åker redan ikväll vilket innebär att vi åker härifrån Bronx vid tre.
Vi kom till New York i torsdags morse och var helt slut & förvirrade efter för lite sömn & tidsskillnader. Vi slappade i princip hela den dagen. På kvällen gick vi och handlade mat som vi lagade själva plus fruktsallad & glass vilket kostade sig lite mer men var väldigt gott. Det är frukt & sallad jag längtar hem till nu, inte för att jag varken är frukt-eller salladsperson utan mer för att de inte har det så fräscht och billigt och med det priset som hemma utan ska man ha frukt & sallad får man betala lite mer.
Iaf så blev allt vi köpte & gjorde väldigt gott.
I fredags så åkte vi in och gjorde det sista på Manhattan. Apple Store besöktes, likaså Central Park bredvid. Och åkte mest runt & tittade det sista. Sedan träffade vi Sophie efter sex och vi begav oss med taxi (GUL TAXI) till ett indiskt område där vi skulle äta på restaurang. Första gången för Henrik att åka gul taxi :) På restaurangen åt underbart god mat & vi firade min underbara syster för att hon i julas tog två kandidatexamen, en i historia & en i engelska!

I lördags åkte jag & Henrik in för att som dagen innan göra det allra sista. Jag hade såklart några affärer jag inte var klar med, haha, men jag har inte handlat så sanslöst mycket som sist, så ni kan vara lugna.
Vi hade iaf ett ställe vi skulle besöka som vi pratat om länge & det var NBCaffären vid Rockefeller. På vägen dit, klockan var ungefär tre, såg vi en hel del människor stå i klungor och kolla på något speciellt. En stor filmkamera hängde på en stor kran & flera vägar runtomkring var avstängda. Efter ett tag trodde vi det var något spektakel som skulle tvsändas men efter ett tag fick vi reda på att det var en filminspelning. Och lite längre fram fick vi även reda på att en av rollerna var ingen mindre än självaste Angelina Jolie. Wow! Och vi hade turen att även se henne!! Coolt!
Henrik kollade upp sedan, snabbt & smidigt, på sin iPhone att det var en thriller som skulle spelas in och där Angelina Jolie hade huvudrollen. Denna filmen måste absolut senare, oavsett genre, ses!
Efter det bars det mot Times Square där det var dinner and a movie. Filmen hette "He's just not that into you" och baseras på repliken från Sex and the City men många kända skådespelare som Jennifer Aniston, Scarlett Johanssen, Drew Barrymore och Ben Affleckt mm. Jag tyckte filmen var jättebra. Den borde ni se när den kommer till Sverige!
Nu är det packning som gäller. Henrik är redan i full gång och jag vill inte titta bort på min väska för jag vet verkligen inte hur allt ska få plats. Men men, det löser sig säkert, på något sätt. Var lugna. Vi ses imorgon fina familj & vänner!

Goodbye USA! Tack för en härlig tid tillsammans :)
Och hejdå syster! Och tack för att vi fick bo här & att få träffa dig igen. Kommer sakna dig mycket & jag hoppas på att det inte dröjer allt för länge tills vi ses nästa gång!

Och tack min fina pojkvän för en underbar resa med dig! <3

/ Sarah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0