California, here we come.

Då var vi äntligen här, framme, i Kalifornien, i Los Angeles, Carson och på hotellet. Dagen idag har varit lång, och jag har inte riktigt koll på hur länge jag har varit uppe eftersom vi kommit bak tre timmar. Klockan är nu här 22.31 och vi har precis ätit mikrovärmd pizza, nyss inhandlad från supermarket här bredvid.

Igår så var vi inne på 34 street och dagen spenderades på att kolla kläder & skor. Forever 21 var en stor favorit för oss båda :) Jag måste säga att jag älskar den affären. Handlade ett par jeans, två linnen, en klänning och ett par solglasögon. Redo för LA!
Vi hade dagen innan kollat upp adresser från Sex and the city och jag trodde, som sagt, att vi inte skulle finna några adersser eftersom det är svårt, men vi fann!! Vi tog tunnelbanan ner till Greenwich Village, och därifrån gick vi till Perry Street, 66, för att vara exakt. Där fann vi den välkända lägenhet från serierna. Lägenheten Carrie Bradshaw bodde i. Se bilder nedanför :) Det var fräckt & häftigt. Och lite overkligt att faktiskt vara där.

Senare på eftermiddagen efter en paus på Dunkin Donuts tog vi tunnelbanan tillbaka till 34street där vi skulle ta oss upp i Empire State. Jag har varit där innan, men Henrik har inte så därför kändes det ju viktigt att han skulle få chansen att se utsikten, THE view. Det var lika fint som alltid, och det är alltid lika mäktigt att se Manhattan i solnedgång.



På kvällen bar det hem för att packa. Det var en tidig morgon som väntade dagen efter.

Och klockan 02.50 ringde klockan efter knappt tre timmars sömn och vi begav oss upp. Tog tunnelbanan vid 03.30 och var på flygplatsen vid 06.00. Det är verkligen smidigt att ta sig. Redan klockan halvfyra på morgonen har du chansen att ta dig till de flesta ställen med tunnelbana, med några enstaka byten. Efter tunnelbana tog vi flygbuss till rätt terminal och väl framme var det bara att checka in. Sanslöst smidigt!

Flyget till Las Vegas gick bra och väl framme kunde vi snabbt känna värmen, se palmerna utanför och hela staden breda ut sig. Helt galet att Las Vegas verkligen ser ut som det gör, lekplats för vuxna med byggnader liknande pyramider & eiffeltornet mitt i city. Henrik fann spelautomater precis när vi kom ut från planet och ville spela men hann inte då en dam kontrollerade och frågade om vi var över 21. Vi visste ju om åldersgränsen och mumlade lite snabbt att vi hade bråttom till flyget och hann ändå inte spela. Haha, snyggt.
En annan komisk sak som hände på flyget var när jag nös då folk runtomkring mig i kör sa "Bless You". Man blir lite chockad först och fattar inte vad som hänt, men sedan inser man att det var nysningen och det hela blir rätt komiskt. Haha. Amerikanarna är väldigt öppna dem.

Flyget senare till Los Angeles blev först försenat men när vi väl var i luften gick det riktigt snabbt. Vi kom snabbt ut, och fick våra väskor. Åkte en såkallad samordnad åkning, snabbare än buss & billigare än taxi, vilket var skönt eftersom vi 15 min senare var på plats på hotellet. Clarion Hotel. Mysigt hotell mitt i ett område av restauranger, köpcenter och andra affärer. Det första som gjordes när vi kom var att sätta väskorna, checka rummet och sedan gå och äta. Vi gick 20 meter utanför hotellet, såg skylten Carson Buffet och gick in och checkade. Här fanns 130 sorters mat att välja på i form av kinesiskt, japanskt, amerikanskt och i allt från frukt, bröd, sallad, mat och desserter. Underbart.

Sedan blev det powernap i flera timmar, och sedan gick vi ut en sväng & handlade bla pizzan. Nu ska vi planera morgondagens äventyr, maybe Hollywood.
Det är fräckt & overkligt, men nu är vi här. Och det ska bli spännande att se vad morgondagen visar.

Hoppas ni sovit gott där hemma, nu ska vi lägga oss snart :)

/ Sarah



Youtubeklippet är livestreaming Henrik gjorde på flygplatsen i Las Vegas. Vi var både trötta och hungriga men inget som hindrade, vi var ju in LAS VEGAS!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej min söta syster! Låter jätte härligt att ni äntligen är i Los Angeles nu :) måste lägga upp mer bilder från det stället!! Gillar videon skarpt haha ;)Hur länge ska ni vara i LA? Puspsuss<3

2009-03-07 @ 10:49:47
Postat av: Josse

mwa, jag saknar dig bästa vän! kooom hem till mig ;) och duvan på bilden var blnad det äckligaste jag sett i mitt liv, tack för den chocken ;) haha. <3

2009-03-07 @ 10:50:05
URL: http://lastdayofjuly.blogg.se/
Postat av: Mamma

Sååå härligt att höra er på videon!

2009-03-07 @ 11:19:26
Postat av: Mamma

Sååå härligt att höra era röster!

2009-03-07 @ 11:41:42
Postat av: Pappa

Kul att se Era rör(l)iga bilder och röster.Mer!!Den 20:e har vi bildkväll,glöm inte att fotta.Ni fattas här hemma.Mjölken går inte åtsom innan, 18liter per vecka,nu räcker hälften.Ni ser ut att ha det underbsrt kul.Hälsa Hollywood.Sök inga roller!.Det lär vara dåligt betalt?

2009-03-07 @ 11:58:54
Postat av: sara

gud vad mysigt. och carries lägenhetsbild uppskattade jag minsann! :)

jag gillade jans kommentar med mjölken med :D haha. vi får boka in en dag när ni är hemma så ni får berätta allt! hoppas ni har det jättekul! :) <3 puss.

2009-03-08 @ 02:52:54
URL: http://spaenge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0