midsommarbröllop & resfeber

Ja, det var längesedan jag skrev här men det har varit en del. Inte mycket jobb, alls. Bara i tisdags faktiskt (!). Men i torsdags var det begravning för mormors bror Bertil, han blev 96 år så man känner att han fick ett långt & lyckligt liv. Som det ska vara. Igår var det bröllop för Mathilda & kusinen Sebastian i Höör. Jag & Henrik var uppe redan vid åtta för att förbereda. Jag skulle ha fotbad & måla naglar. Haha. Sedan hanns det en sista tur på stan med också. Vid halvtre var det vigsel på Bosjökloster och brudparet var så vackra så tillsammans. När vi kom dit ösregnade det så pass att vi var tvugna att köra in precis framför ingången till kyrkan. Men när vigseln var över och vi kom ut var det strålande sol. Lyckat!
Bröllopet var väldigt fint, mysigt & riktigt roligt. Efter vigsel var det fest på Frostavallen där det blev god mat, spex & massa skratt. Feststämning med stort F!
Bröllop är så härligt och rolig tillställning att det är härligt att bli bjuden på sådana fester. Nu längtar jag till nästa, men jag kan inte komma på vem som skulle kunna vara nästa på tur? ...
Iaf så idag är jag väldigt trött. Kan vara på att jag lade mig tre och slappar till det idag. Har iaf fikat hos Henrik, våfflor & glass. Mumsigt. Och fick låna två väskor till resan. På måndag bär det av, vid fyra på morgonen ner till Kastrup flygplats. Resfeber. Resfeber. Resfeber. Men själva föreberedelsen & packning är halva nöjet & spänningen med att resa. Och det är en härlig känsla att packa & längta tills resan börjar. Resa borde vara något man gör varje år, på något sätt. Som en sorts medicin som man kan skriva ut. På något sätt ett måste för sig själv. Om man gillar att resa, såklart. För mig är det ett måste. Jag stormtrivs med det & älskar att komma iväg till nya platser, människor & vyer. Mm. Just nu känns Frankrikeresan perfekt i tiden. Bara att komma iväg, slappa, få lite färg & äta gooood mat. :)
Nu ska jag packa, är det tänkt. Men jag är så trött att jag vet inte om jag orkar. Bilder på bröllopet ska jag försöka lägga upp. Eller jo, jag lägger upp några, så det blir gjort.





Sebastian & Mathilda.
Ni är jättefina tillsammans. Lycka till med allt!



Love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0