guldkorn i en regnig vardag

Dagens favorit är iaf inte vädret. Däremot dagens deprimerade sak; det är vädret. Förstår inte hur lite regn kan få en att bli så slö & lite smått låg. Jag var det imorse. Kan ha en liten aning med att jag gick upp halvsju. Henrik skulle upp & jag får skylla mig själv att jag dricker kaffe halvsju på morgonen. Hade hoppats på att Lilla huset på prärien skulle gå, de går ju ibland, men icke. Inte på en enda kanal.
Iaf så började dagen lite segt. Tänkte jag skulle ta mig ner till MQrean, men nja, jag har handlat så det räcker.
Det jag bör lägga pengarna på är en ny kalender. Min förra har massa kaffefläckar som stör mig, och när jag väl skulle handla en ny i mars (efter incidenten) ja, då är ALLA kalendrar slut. Vad då kan man inte handla kalendrar i mars? Haha. Antagligen bara jag.
Iaf ska jag införskaffa en sådan. Det var det jag ville komma till.
Så jag slappade fram tills mamma kom hem med mat från Grafitti. Alltid lika gott. :)
Sedan så skypade jag med syrran i mer än en timme. Och hon peppade mig så mycket utan att nog egentligen tänka på det.
Jag förklarade mina problem, som är på Maxi. Och hon fick mig att inse att om sådana problem är det som påverkar hur jag mår, så är något fel. Så jag bestämde mig för att inte bry mig längre. Jag ska försöka hålla det löftet. Ska försöka lova mamma att hålla distans till saker. Jag är rätt nojjig ibland och behöver en hel del sparkar åt rätt håll innan jag tar mig dit. Och syrran hon var så på G för allt. Hon nämnde nog tio olika länder i världen hon skulle besöka inom kort, plus flera olika huvudstäder som jag inte riktigt kunde koppla ;) Hon var så glad när hon berättade det att hon gav mig inspiration till att också vilja upptäcka världen och inte bli så orolig över småsaker. Utan se det till det lilla det är.
Hon är bra bättre bäst min syster!
Och så är hon rödhårig också, jag är riktigt stolt.

Nu ska jag visa två favoriter jag har just nu. Införskaffat på senaste tiden.
Mer modeblogg än såhär kommer inte min blogg att bli. Haha.
En Tunika som jag älskar. Inhandlat på Cubus på Väla.



Ooch nästa. Ett par skor inhandlat i Kalmar, som jag knappt vågar använda.
Tycker de är så fina.



Och nästa favorit är Ewa, lillasyster, som idag slutade nian på Läredaskolan.
Efter 15 år så slutar den sista Axelson där.
Hon var jättefin idag, men har tyvärr inga bilder på det.
Men jag har från balen förra tisdagen då hon såg ut som en prinsessa :)
Jättesöt var hon.





Nu ska jag få ordning på mitt liv. Det börjar med en ny kalender.
(När jag hittar en jag gillar).
Ha det fint :)

love.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Du är så söt min underbara syster! Och det finns så mycket roligare saker i livet än att gå och oroa sig över ingenting :) annars missar man ju allt det roliga?!

Snart ses vi i frankrike, 264 timmar ;)

pussss

2009-06-11 @ 10:15:09
URL: http://bybettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0