jag orkar rösta, faktiskt.

Söndag idag, denna molniga dag då jag hade planerat att sola. Både jag & älskling hade sett framemot en lång sovmorgon & sedan att få sola ute på trädäcket eller balkong. Men icke. Vid tio när vi var uppe visade det 13 grader. Ich.
Det blev slappe framför tvn istället, lika bra det egentligen :)
Igår så jobbade jag väldans mycket. Sveriges Nationaldag, men jag kände inget av den stämningen. Kanske på kvällen då Sverige spelade matchen mot Danmark, och det hade ju blivit perfekt om de vunnit på nationaldagen, men så blev inte fallet, utan istället lite tragiskt. Tycker det går dåligt för Sverige på flera håll just nu. Precis som att vi tappat något, lusten och viljan. Att vi blev mästare, någonstans, tror jag hade höjt oss lite.
Aja, nog pratat om det, haha.
I fredags var det studenten, och stämningen var topp bland stundenterna trots inte lika toppväder. Jag besökte tre st studenter. Dessi, Elias & Frida. Alla var glada & nöjda, STORT GRATTIS till er :)
På kvällen blev det slappande för mig och Henrik till Vänner. Skönt & efterlängtat.
Och just det, det har jag ju inte nämnt. I tisdags, tog jag lite spontant och impulsbestämt tåget upp till Kalmar. Tiderna på Maxi fixades och jag kunde åka iväg till Kalmar ett tag. Väl där uppe var det så skönt att bara slappa, och älskling var så söt som hade handlat tacosauce & tacoskal :) Han vet att jag älskar att äta det. På onsdagen slappade vi hela förmiddagen och eftermiddag/kväll blev på stan. Inhandlade klänning till bröllop plus lite annat smått & gott. Bland annat ett par ljusblårandiga skor som jag ÄLSKAR!
Och torsdagen så tog vi tåget hem efter Henrik gjort sin sista tenta för detta läsåret. Han är bäst! Som vanligt.
På kvällen sedan pratade jag med syster på Skype. <3

Ja, en liten blandad sammanfattning av min vecka. Mycket jobb har det blivit också. Det blir så ibland.
Och sist idag, men inte minst, så har jag röstat. Faktiskt. Alla ni som inte trodde att jag skulle bli politiskt intresserad & insatt, läs & häpna, jag har faktiskt röstat. Jag tror främst jag är förvånad över mig själv att jag faktiskt tog tag i att sätta mig in i det hela för att sedan rösta. Alla ska göra som dem vill, men minsann. Jag har röstat.




Nu ska jag slappa till Vänner eller annat.

Och plus, båda folkhögskolorna jag sökte har jag kommit in på. Pepp så in i :)
Fast det kanske inte blir det jag väljer så ger det ju iaf en en kick i rätt riktning.
Och det är ju alltid något positivt.

Godnatt & sov så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0