2008, the way it was and the way we were.

2009, ännu ett år är slut. Känns konstigt att skriva det när man är 19 år, men jag är tvungen att säga att det går faktiskt sanslöst snabbt.
Tid är faktiskt det bästa man har.
2008 har varit ett helt underbart, fantastiskt, vanligt, fruktansvärt, otroligt, överraskande år, småsteg, stora steg ja det har faktiskt innehållit det mesta. Jag minns smset jag fick nyårsafton 07/08 ;
"Det här kan bli ett av de bästa åren i våra liv", sades det, och vissa stunder har verkligen varit dem bästa.
Januari började med sanslös planering och jobb med mitt projektarbete som faktiskt fick sig ett resultat. Många timmar i stuidon och många timmar bara att planera fram och tillbaka, men minsann jag fick faktiskt en skiva klar, och jag får vara nöjd efter många om och men. I februari åkte jag till Åre med många vänner. Kände att den tiden i backen har nog tagit slut, men jag lyckades ta mig ner även om det innebar många fall och plogningar. Emma & jag körde kanske inte snabbast, men hade nog roligast. Jag kommer komma ihåg alla Melodifestivalkvällar där Charlotte Perelli vann men Björn Gustafsson var nummer ett. Dessa kvällar med mycket godis och mycket blutetoothing, Daniel, Emma, Elias, Josse, Christoffer och jag. Det var tider det. Sedan kom mars och allt började dra ihop sig mot den efterlängtade studenten med fester och plugg. Studentfesterna med dess alla tema, 80tals, Hawaii, Playboy (!), Disney osv. Och det var på 80talsfesten på Kings Head jag träffade Henrik för första gången. April var det fest och livet var en fest. Maj likaså, plus massa plugg och uppsjungningar och uppvisningar, för sista gången på det estetiska programmet. Alla dessa namn vi hade när vi uppträdde och slutade med nog det mest komiska och konstiga Oncle Anders and the nipple tripple kids (!)....
Den 5 juni smällde det. Champagnen, visslorna och allt som stavades lycka. Studentdagen var underbar. Svårt att kunna förstå det när man väl var i det, men efteråt insåg man att den dagen var alldeles för bra. Dagen slutade utanför Intersport sittande på trappan med Henrik. I min studentmössa skrevs det "Intersport 4am"
Balen kom sedan då man skulle vara snygg och stilig, och en middag med alla i klassen.
Sommaren med jobb i Vinslöv där jag fortfarande trivs så himla bra. USA planerades med Josse och midsommar firades här med bad för grannarna och snapsvisor för oss. Augusi var det sanslöst med jobb och härlig lön :) haha.
September fortsatte med jobb,jobb och jobb. Plus en lördagkväll, och fest, och en sen natt på stan med Henrik. Och den 19:e blev det du och jag.
Oktober var det NEW YORK a la USA. Med JOSSE!  Vi var förvirrade turister med kartor och systemkamera men kul hade vi :) Att resa är livet ibland.
När vi kom hem kom allvaret tillbaka. Christoffer hade åkt in redan innan vi åkte till USA och det var allvarligt. Det var så svårt att förstå. Du som alltid var så glad & positiv och som alltid funnits omkring oss, varför skulle något förändras? Varför?
Hela oktober och mer än halva november kändes saker och ting oroligt och väldigt tungt. Den 21 november lämnade du oss. Jag hade så svårt för att förstå, du hade funnits där, som sagt, så länge omkring oss och när vi pratade så fick du mig alltid att skratta. Alltid. Älskade vän. Ibland slår det mig att du inte är kvar och det har skrivits så många ord om dig och det här, och alla saknar dig och känner detsamma, vi kände dig. Den 10 november såg man alla människor, alla blommor. Och alla tårar.
När det väl slår mig inser jag och får perspektiv på saker och ting,
och jag kommer alltid sakna dig. Ditt charmiga leende och glimten i ögat. Du var så mycket för oss, och för mig. Livet är så orättvist.
Älskade vän, vi ses igen.
December gick an och fortsatte. Jul firades med vänner och släkt och jag har haft mer än tre månader med min underbara Henrik. Du är så fin, and I feel so lucky when you hold me. The way you hold me in your arms when the night falls in. I feel safe and I feel lucky. I think they call it love.
Nyår var kanonbra. Champagne igen, isshots, massa människor och ett tolvslag.
2009 har börjat bra. Med jobb, pojkvän & vänner. Det känns som vanligt men jag kommer aldrig att ta saker och ting förgivet. Som sagt, tid är det bästa man har. Och jag ska se tillbaka på alla roliga stunder. 2009 kommer bli bra,
jag ser framemot alla roliga stunder.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0