born to be a dancer, became a dreamer.

Sitter här och har precis druckit massa kaffe i hopp om att bli pigg, vet inte om jag lyckats än. Har försökt mig på en utbildning med jobbet men min dator lyckas inte få fram texten så det är lite svårt att lära sig. Typiskt. Nu ska jag nog ta mig lite mat, kanske champinjoner, eftersom det är det nya jag har börjat gilla. Haha. Började med att Maxi hade extrapris på champinjoner och efter det har jag faktiskt lagat det, nästan varje dag. Galet. Elisabeth säger att det är farligt att följa alla dessa extrapriser. Men det blir nog inte bara champinjoner, kanske lite efterlängtat pasta till.
Imorgon är det Vinslöv som gäller, med tåg klockan 6.43. Mysigt, eller bara enbart tröttsamt. Vi får väl vad det blir. Ikväll blir det jobb till stängning.
Och jag har börjat kolla på National Anthem på Youtube ibland när jag söker där. Vet inte varför men jag gillar den låten, och stämningen de lyckas få där, och alla dessa artister som står upp och sjunger för sitt land. Och låten är ju så fin, USAs nationalsång. Pampig och stämningsfull. Inte för att Du gamla, du fria inte är det, det är bara det att söker man på den på youtube så kommer Carola fram. Hon är den enda. Varför kan aldrig Sverige vara lika överdrivna som USA någon gång? Visst att USA ska ha det störst, bäst och vackrast men sanningen är det att Sverige aldrig är det, och till sist blir vi bortglömda, torra och trista. Ibland borde vi ha lite av USAs sanslösa anamma. Vi borde pusha till oss.
Och låten här nedanför är en mysig låt som jag hittade av en artist jag inte innan hört.

Och texten var bra för egentligen, föds vi inte alla till dansare? Med ett sanslöst anamma, med oändliga omöjligheter och världen framför oss som vi är redo att ta an. Like the biggest dancefloor.
Vi fortsätter som drömmare när verkligheten slår in och vår syn på våra svagheter tar över. Vi fortsätter drömma.
Och sen egentligen hur vi blir lovers vet jag inte. Det andra kändes så självklart. Maybe are we all born to love?
Och sedan inser vi det förr eller senare. Inte vet jag, men låten är bra.

Oh I'm a dancer,
and I move to the rhythm of the music
Oh it carries me away.
Yes, I'm a dancer
I was born to live this life
I did not choose it
And when the song begins to play
Oh please, please will you dance with me?

Oh I'm a dreamer,
well my head is in the clouds i keep believin'
they really do come true,
a rainbow chaser
and at the end I know that all the love I needed
I will find it here with you
So please, please will you dance with me?

Baby, can you hear the melody,
I swear I've never heard a sound so sweet
Makes me want to take your hand,
float across the floor.
I've never felt like this before.


I'm a lover
Of all things everywhere God set in motion
like the Sun, the Moon and stars our lives together
We'll rise and fall like the waves upon the ocean,
if you take me in your arms.
So please, please will you dance with me?


foto: Jag

 


Nu är det dusch, mat och sedan jobb.
Bye.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0