den längsta uppdateringen, någonsin.

Då var det ett tag sedan jag skrev här sedan. Har varit en hel del, jobb osv, plus att jag inte orkat.
Men nu så. En lång uppdatering om senaste veckan.
Började med två långa arbetsdagar måndag & tisdag, jobbade 20h sammanlagt (plus - minus..)
för att sedan åka till Kalmar tisdagkväll. Men det var lugnt att jobba Maxi så många timmar. Fick ha hand om minihuset, stället där alla föräldrar släpper av sina barn innan de börjar storhandlingen. Och det är faktiskt skönt att ta det arbetet ibland, och få paus från alla PLUkoder, kunder & varor. Och barn är så härliga och spontana. Så enkla på något sätt.
Så det gillas.
På tisdagkväll bar det av till Kalmar med Henrik. Det var skönt att komma härifrån lite och bara vara iväg sådär mitt i veckan. Men jag åkte inte dit utan anledning utan jag skulle träffa programansvarig för programmet Journalistik & Medieproduktion på onsdagsmorgonen samtidigt som Henrik skulle till skolan. Hon var jättetrevlig, visade mig deras studier, radio & tv, lokaler och redigeringsrum. De använder samma program och utrustning som på riktiga tvstudier & radiostationer vilket gör att när man väl söker jobb därifrån kan man allt, från grund, med tekniker & användning. Vilket är ett stort plus. Hon lärde mig att ska man lyckas i mediebranschen måste du vara multimedial, bred kunskap inom alla medier och redo för att ta för sig. Så ska jag väl söka utbildningen måste jag vara beredd på att satsa. Och det vill jag göra, satsa allt. Så vi drack kaffe på hennes arbetsrum och gick igenom utbildningen. Kalmar högskola fick ett stort plus av mig. Är journalistik & media något jag vill satsa på är detta utbildningen.
Sedan är bara frågan om det är detta jag vill & om det är nu jag vill det. Men söka programmet i vår, det ska jag.
Resten av tiden i Kalmar spenderade jag & Henrik inne i stan, på ICA, vi kollade mycket OC & åt mycket mat. Haha.
Mysigt & underbart.










1. Denna våning har jag inte så mycket med att göra. Öl?

2. Här bestämde vi rätt mycket tillsammans vad som skulle handlas. Potatisgratäng (julbord..?), kycklingfilé bla.

3. Här har jag en hel del påverkan. MJÖLK,
bearnaisesås, sallad, vindruvor.
Haha.

4. Taco. Behöver jag säga mer?
MEN, Henrik valde den.
Jag sa inte någonting. :)







Vi åkte hem på torsdag eftermiddag efter lite shopping i Kalmar city. I fredags jobbade jag en sväng och sedan efter fem bar det av till Kristianstad med Josse den fina. Jag skulle få min julklapp vilket var att se RENTkonserten. Emil Sigfridssons uppsättning av den. Och till vår stora förvåning insåg vi i början av showen att han även spelade huvudroll. Woho. Föreställningen var jättebra, fin & mäktig. Allt var på svenska och lite annan version, vilket var kul.
Jag älskar den här musikalen, och vissa scener var så sanslöst bra att man inte kunde få annat än gåshud. Och det fick jag.
Tack älskade vän!


Vi avslutade vår lilla tripp från Kristianstad med ett avbrott på vårt kära Mcdonald's där även Sara jobbade den kvällen vilket var alltid trevligt. Där blev det Mcflurry doppat i pommes. Ett lyckat avslut. :)
Lördagsmorgon var det jobb. Sedan var det hem, sova. Fira mormor. 92år. Hennes egna citat på det hela var det bästa:
- 92? 92?!:O Det var inte lite det, det var det värsta....
Haha. Hon är söt, lilla mormor. Och där firades det med tårta & kaffe.
Jag har blivit helt kaffegalen, tar gärna kaffe (tom 2-3ggr om dagen), lägger mig gärna tidigare, går upp tidigare och klagar på ryggvärk. Känns lite som pensionärsvarning men om det är såhär pensionärer lever har jag något trevligt att se fram emot (kändes som trevligt var det rätta ordet också.) Och Henrik kom precis in i rummet nu och påpekade min råa musik (instrumental lugn musik). :)
I söndagsmorse klockan 4.04 gick bilen från Hässleholm till Kastrup. Bettan skulle åka till Italien och hon var på G. Hon är så sanslöst modig och jag beundrar henne. Nu är hon i Italien och jag saknar henne jättemycket.
Men när man läser hennes blogginlägg verkar det som att hon har det riktigt bra :)
Läs hennes blogg på http://bybettan.blogg.se.
 
Idag har jag jobbat på Maxi och underhållt alla pensionärer och vuxna som fått sin lön för mödan.
Senare i veckan är det vi vuxnas tur, haha.
:)
Imorgon är jag ledig. Bokrea som gäller med Josse & fika med Emma!
Puss!

Kommentarer
Postat av: sara

och fika med mig med faktiskt :D hahah. puss <3

2009-02-24 @ 11:36:23
URL: http://spaenge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0