tema chillout


Jag vill börja med att hylla
www.minradio.se 
,sanslöst bra sida med musik för alla. Man slipper leta fram låtar på windows media player & man kan lyssna på allt från svenska hits till arabiska schlager, eller var det tvärtom, iaf så lyssnar jag på det just nu. Just nu är det tema chillout som gäller och passar ganska bra för denna dag. Jag börjar jobba tre på maxi, som jag hade en jobbig dröm om häromnatten, men det blir nog bra idag tror jag.
Igår gällde Göteborg för mig och syrran. Det var mysigt. Åkte redan vid åtta på morgonen och var framme i Göteborg på plats vid halvelva, vid KarlGustavsgatan. Med hjälp av Henrik lyckades vi hitta studiehjälpen för studier vid Göteborgs universitet där lite frågor ställdes och vi fick broschyrer. Har ingen aning vad jag ska göra med studierna men en sak är säker, och det är att Göteborg var jättemysigt och journalisthögskolan är sjukt svår att komma in på. Kanske ska jag läsa två kurser, mjukstarta lite och se om hälsa & media är något att satsa på. Jag vill verkligen känna det innan jag satsar.
Vi snurrade runt lite till i Göteborg där spårvagnar och alldeles för mycket enkelriktat blev ett stort problem. Och filer endast avsedda för just spårvagnar, buss & taxi. Bettan & jag kände oss tillhörande den filen i vår söta chevrolet, och vi lyckades ta oss fram till Södra Hamngatan där IBSmässan skulle hålla hus på Radisonhotell. Vi hittade en pasta&salladsbuffé på köpcentret Nordstan där det åts gott & sedan skyndades vidare för att hinna före till bilen innan parkeringsvakterna gjorde det som yrade runt där i stan. Jag såg säkert 4st och jag har inte sett en enda i Hässleholm. Sanslöst. Men Göteborg hade vårkänsla hela dagen och jag gillade det. Det var riktigt längesedan jag var i den staden och både jag & syrran gillade det. Man kunde känna storstadskänslan men inte snobbstilen på människorna, och det var gött, som jag tror göteborgarna själv skulle uttryckt det.




IBSmässan var seriös och Elisabeth fick prata med rektorn och fick en fin inbjudan. Jag själv höll mig lite på avstånd men kollade ändå in lite utbildningar, men nja, jag tror det blir studier i Sverige för min del.
Efteråt blev det snabb springning mot bilen igen för mer parkeringspengar och hålla sikte på dessa parkeringsvakter. En tur inom Zara hanns med och såklart lite kläder. Efteråt bar det hem.
Vi hann hem till dansen klockan halvåtta där jag var trött och orkade inte göra dessa slideesen ner på golvet. Sanslöst.
Men jag & syrran hade en mysig dag, tyckte jag. Och jag kommer sakna henne så mycket! Så mycket. När hon åker.
Till Italien. Men vi ska ta oss en tripp till soliga Göteborg i sommar, och de som är på för Liseberg får absolut följa med. I augusti & juli, eller de som är på för shopping och solning också (Josse), de sägs ha det där borta också.

Nu ska jag kolla Sex and the city.








LEONA LEWIS - RUN

vissa saker säger låtar bättre. jag hoppas du kan förstå.


Kommentarer
Postat av: Josse

josse är på för solning och shopping :D det sägs vara rätt bra där borta :p haha.

2009-02-04 @ 12:07:10
URL: http://lastdayofjuly.blogg.se/
Postat av: sara.

haha, är det josse som har visat min låt? jag sa att du och hon skulle gilla den. :D

2009-02-04 @ 12:27:58
URL: http://spaenge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0