sensuellt tvättande... hum?

Ledig dag idag men inte alltid ledig helt och hållet. Berättarteknik startades igår och kursen börjar med kreativt skrivande och uppgifter till morgondagen är att skriva två texter.
1) En text om att tvätta där tonen ska vara sensuell och romantisk.
= Resulterade i att snabbt fixa tvättid och tidigt imorse var jag där nere med penna och block för att hämta inspiration. Spännande, minst sagt.
2) En saga som ska skrivas efter en nyhetsnotis om en man som försvunnit.
= Lite lättare samtidigt svårare att få ihop det kort och bra. Ett av mina problem när det gäller skrivande. Jag draaaar gärna ut på det långt. Måste tränas på, såklart.
Nu har jag skrivit mina texter och håller på att steka lite frysta grönsaker. Snabb kompott.
Resten av dagen blir att städa ihop här lite, fixa iordning med det som ska hem och med till London.
4 dagar kvar. Ojojoj. Jag tror inte jag förstått det än, men längtar det gör jag :)
Och jag hörde på TV hur Elton John säljer sina kläder i välgörenhetssyfte. I en butik mitt i London. Coolt.
Nu blir det att röra om innan något bränner till.
Ha en fin dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0