Nyheter och julklappsbekymmer

Onsdagförmiddag. Ledig dag men ack inte så ledig. Var uppe tidigt, efter sju, och åt frukost med min kära älskling som skulle vidare till skolan vid åtta. Efter det gjorde jag upp dagens schema - vad som behövs pluggas och annat, som tvätt. Det är faktiskt väldigt skönt att gå upp tidigt, man hinner bli uppdaterad av Tv4-nyheterna och lite annat smått och gott.
Nytt för dagen är:
Jag fick reda på några av deltagarna i Let's Dance 2010. Bland annat har vi Gudrun Schyman, jajamen. I en intervju förklarade hon att hon ville bryta de som har fördomar om att feminster är sura och manshatare och visa sin sensuella och kärleksfulla sida. Sedan kommer även Agneta Sjödin att delta. Hon verkade ganska OK med det hela och tröstade sina tittare med att förklara att hon faktiskt har en taktkänsla, så deltagandet kommer inte bli helt hopplöst. Elin Kling, idolstylisten, kommer även göra entre i detta program. Hon svarade på frågan 'Varför?' med att hon kände sig rätt panikslagen inför det men att hon kände att det skulle bli roligt. Så ja, en snabb sammanfattning om några av nästa års deltagare. Jag brukar ju aldrig följa det speciellt, men nu när jag skaffat Tv OCH betalar TV-avgift får man kanske ge det en chans.
Elin Kling med sin danspartner Daniel

Annars så är jag även lite lycklig så här på morgonkvisten över att Westlife lanserat ett nytt album.
Where we are heter albumet och innehåller en massa godingar. Underbart att få höra deras röster igen.
Nej nu, nu ska jag studera Photoshop igen. Pusselbitar faller på plats.
Julklappslistan går det inte lika bra med. Vad ska man köpa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0