i alla färger och former

Sista tentaplugg-dagen för detta år och den har inte uppfyllt de krav man kan tänka att den ska ha då. Nej, jag har inte pluggat så galet mycket - kanske dåligt, kanske bra - men jag känner att nu får det var nog. CMYK, RGB och LAB, dessa kära begrepp jag bekantat mig väldans med några veckor nu och imorgon ska de förhoppningsvis printas ner på papper på rätt fråga och ge rätt svar.
Har förutom att studerat färgprofiler även tvättat, promenerat, handlat och fikat med mig själv ett antal gånger. Kaffe och pepparkaka. En gång när jag satt med mitt kära kollegieblock fick jag syn på min "Sex and the city"-bok och bara kände hur jag var tvungen att sätta mig och bläddra i den. Ännu en kaffefika senare satte jag mig och läste boken som illustrerar i alla härliga bilder och citat en av de bästa serierna någonsin. Själv har jag, som många andra, identifierat mig med dessa karaktärer - Carrie, Miranda, Charlotte och Samantha och är otroligt nyfiken på uppföljaren - film nr 2 som väntas i maj. För mig är serien en inspirationskälla. Inspiration, glädje och vardagslyx. Storstadslivet, frihet, vänskapen och framtiden.


Mitt favoritavsnitt ligger i säsong sex och heter "The Catch". Handlingen är underbar, vissa händelser är hysteriskt roliga. Slutet är magiskt.
When you're young your whole life is about the pursuit of fun, 
then you grow up and learn to be cautious.
You could break a bone, or a heart. 
You look before you leap, 
and sometimes you don't leap at all
because there's not always someone to catch you.
And, in life, there's no safety net.
When did it stop being fun, and start being scary?
It's time to leave fear behind, and have some fun.


Maybe there's not always a good catch,
but anyway, I will survive,
because I,
have a good safety net.

från "The Catch"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0