Lördagslyx

Sitter nu under filten och har ätit en underbar lördagsfrukost jag komponerat ihop själv. Satte inget alarm igårkväll, vilket i och för sig inte gjorde någonting för min mobil har inget ljud längre, så jag vaknade av mig själv, halvnio. Skönt! Blev såklart lite stressad över att den var halvnio men fick övertala mig själv om att det faktiskt är lördag och sovmorgon måste man få ha.
Igår kväll var jag hemma hos Cornelia, en klasskompis, och såg på Idol. Jättemysigt var det och vi var alla chockade över hur det hela slutade på idol.
Erik hängde löst?
Calle fick flest röster?
Tove åkte ut?
Ja, minsann. Man kan verkligen aldrig veta hur någonting ska gå. Jag vet att detta kanske inte är så snällt att säga, med tanke på att Calle faktiskt är från mina hemtrakter, men jag hade hellre sett Tove & Erik i final. Men vem vet, detta kanske blir en höjdarfinal ändå. Vinnarlåten verkar ju spännande :)
Sedan är det bara att vänta tills Melodifestivalen 2010 drar igång. Och jag lärde mig något väldigt lärorikt igår. Jokers, det finns - i Melodifestivalen. Visste ni det? Detta hade jag helt missat, men nu, nu är jag på rätt spår igen och ser fram emot en schlagersäsong.
Men först, vem vinner idol 2009?
Nu ska jag ge mig tillbaka till studierna. In i dimman och ut på måndag, är det tänkt.
Ha en fin lördag! Här regnar det utanför men jag har det mysigt i lägenheten med filt & adventsstjärnan som strålar i det grå.
/ Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0