en vecka före dopparedagen

Ja, sista frukosten här i Kalmar på ett långt tag. En vecka före julafton. Klockan är kvart i åtta och jag börjar inte förrän tio. Ändå finns det en massa jag ska göra innan. Packa, diska och göra mig redo att lämna att lägenheten för ett antal veckor framåt.
I eftermiddag åker jag hem till mitt älskade lilla hem. Ingen jul utan Hässleholm med familjen. Det är så det ska vara. Fast innan det blir julfirande för fulla muggar blir det först och främst ett par dagar i en efterlängtad huvudstad, London. Nu längtar jag. Känns overkligt men så himla skönt.
Igår var det movietime med några vänner från klassen. Gökboket och Fucking Åmål sågs inför dagens föreläsning i filmdramaturgi. Vi var alla ganska överens om att Gökboet inte var en höjdare men ska bli spännande och se varför de just väljer att berätta om den filmen. Den måste ha någonting i så fall.
Hade jag kunnat fotografera så hade jag gjort det. Det är verkligen vackert här utanför fönstret nu. Grenarna på träden och buskar täcks av snö längs deras konturer och marken är vit och orörd. Mitt lilla vinterland. När man kommer ut så byts det mot lite bitterhet över alldeles för hala skor och fruktansvärt kyliga vindar. Men på avstånd, lite såhär innefrån en varm lägenhet och mjuk filt så ser det verkligen vackert ut. Hoppas Hässleholm har något liknande att erbjuda.
Istället får ni en photoshoppad bild jag lekte med igår. Inget märkvärdigt alls.
''
En blinkande bild, men det är väl inget ovanligt ;)
Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0