debut som smålänning

Hej!
Nu är jag i Kalmar och snart spenderat mer än ett dygn här. Igår gick lasset från Hässleholm, det lilla än så länge men som ack inte var så lite. Två stora stora väskor fyllda med kläder och allt vad en tjej behöver när man har beslutsångest på morgonen. Haha, nej, men det var skönt att få upp så mycket som möjligt nu när Henriks pappa snällt skjutsade upp oss!
Så igår vid två var vi framme i Kalmar. Imorgon 10.30 är det upprop för mig. Haha.. nu precis kollade jag åt vänster där jag sitter i soffan raklång med fötterna i andra änden och ser en stor fråga på henriks tvskärm.
"Älskling, vad gör du?"
Haha. Naaw, nu skriv han något annat, något sött. Som stannar mellan oss. Jag älskar dig med.
Iaf, så gårdagen var full med mycket, men kom på att jag inte ens berättat hälften.. Så när vi kom upp tog vi tag i att flytta in allt från väskorna till garderoben. Skönt att det mesta kom på plats. Efter det, efter lite mitt tjat kanske, så gjorde vi handelslista och matlista inför veckan och gick en lång promenad till köpcentret Giraffen. Där kollade vi affärer innan vi tog tag i handelslistan på ICA MAXI och där vi scannade och gjorde sanslöst bra köp. Henrik med scannern och jag kollade veckobladet. Efter det väntade vi på bussen en stund och tog den sedan tillbaka med alla kassar till lägenheten. På kvällen lagade vi en väldigt ekonomisk middag - och ack så god.
20kronors-kycklingklubbor (kort datum) gräddade i ugnen med egengjorda stekta potatisklyftor, 10kronors bearnaisesås och machesallat med både tomater och gurka. Ack så gott.
Till det kollade vi "Män som hatar kvinnor" där fruktansvärt är ordet att beskriva det. Fruktansvärt bra, fruktansvärt innehåll, men en fruktansvärd bra story. Just ämnet och titeln "Män som hatar kvinnor" lyfts upp till ytan och får en verkligehetstrogen bild utan att vara verklighetsbaserad. Handlingen tar tag i en och man är fast i spänningen. Svenska filmer har en tendens att gå ett snäpp längre i det råa, kalla och sjukt obehagliga. Men det lönar sig - för så är ju verkligheten. En fim att se - och minnas.
Efter det sov vi länge och länge. Sovmorgon var skönt och idag har vi knappt gjort så mycket saker att kunna räkna upp. Jag tog mig en promenad med ipoden för att se om jag kunde hitta skolan på egen hand - och ja, det gick jättebra. DOCK hade jag inte lika tur med vädret som fick sig ett utbrott - både med smällar och med regn och jag ska tacka mig själv för att färgen på skjortan INTE var vit. Ljusblå var väl iofs inte heller en klockren färg, men fick gå. Inget paraply och 20 minuter från lägenheten. Det var bara att börja gå. Så ja, jag höll mig inne sedan förutom ett besök på ICA. Nu sitter jag här och ska snart kolla Filip & Fredrik med Henrik innan vi båda ska sova. Imorgon 10.30 som sagt och jag ska försöka döva mina nerver till morgondagen. Jag tror att jag är så oförberedd och nojjar mig om vad jag kan ha missat men gång på gång har Henrik försökt övertala mig. Inte heller är jag ensam om morgondagens upprop - 200 000 är det som börjar studera i höst så det känns skönt att jag delar det med några andra.
Nu ska jag inte skriva mer. JO, GRATTIS SYRRAN! Elisabeth, syster, har i två veckor under vissa dagar dykt i Karlskrona och kämpat med sitt efterlängtade dykarcertifikat. Idag fick hon diplomet. Jag är så stolt! Jag hade aldrig vågat, iofs för att jag inte klarar av fiskar, men du tar tag i det du bestämmer dig för, och det du bestämmer dig för är något som DU själv vill. Det är så många som lägger pengar och gör saker för att. För att - för att - gör aldrig en lycklig. Be proud sister! Det är jag över dig.
Så nu. Nu är det godnatt. Jag kanske uppdaterar imorgon.
Sarah.

Kommentarer
Postat av: P

Kalmar,vad är det,något att äta?,som kebab?

2009-09-01 @ 12:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0