det kommer alltid en vår igen.

Måndag idag och jag är ledig. Har varit skönt men var uppe vid nio. Tänkte jag kunde ta tag i träningen nu när det börjar bli fint väder igen och komma ut och springa. Så var ute en halvtimme och sprang/gick. Jobbigt, men skönt, som alltid, efteråt.
Efter det har jag försökt engagera mig att kolla folkhögskolor. Pust. Jag blev alldels matt att jag blev tvungen att lägga mig och sova lite. Men pratade med mamma sedan, min mamma som är så klok. Och allt känns bra nu faktiskt inför ansökningen till hösten 2009. Jag tror att alla valmöjligheter man faktiskt har, var, vad & när, gör mig alldeles snurrig. Man vill ju att allt ska bli så bra. Egentligen kan jag inte veta,  bara pröva. Känns det inte rätt, är det inte rätt helt enkelt, man får försöka se det så.
Annars har dagen faktiskt varit slapp & skön fast jag är ganska rastlös ibland. Det blir så när man jobbar antar jag. När man sedan ska vara ledig vet man inte riktigt vad man ska göra. Var sugen på att shoppa, men tror det blir kanske på söndag istället. Jag vill vårshoppa! :)
Sedan blev jag så chockad idag när pappa ringer hem och frågar om jag hört något från Elisabeth. En stor jordbävning hade ägt rum i Italien tidigt imorse, och usch, den chocken att inte veta var i Italien den varit var jobbig. Gick in på Aftonbladet och såg stor rubrik & bilder om jordbävningen. Men när jag såg att det hänt i mittersta och Elisabeth bor i norra kunde jag pusta ut. Mamma hade tydligen ringt henne & hon hade knappt vetat om vad som hänt, så det kändes skönt. Pust :) Mycket sådant idag. Saknar dig syrran!
Och det var kul att prata med dig igår, som alltid. Prata om allt & ingenting. Du är så saknad hemma. <3

Hela fredag & lördag var det jobb så jag kunde inte följa med familjen till Karlskrona. Henrik sov hemma hos mig så jag slapp sova själv. Han blev rätt chockad när jag sa att jag aldrig sovit själv i vårt hus innan. Haha. Jag menar, hur ska jag ha kunnat göra det? Det är folk överallt hela tiden & jag klagar inte. Jag klarar inte ensamhet när det är mörkt. Usch.
Så Henrik var söt, som alltid, och sov här hemma. I lördags lagade vi underbar mat, gissa vad - jo, TACO!
MHM, underbart.



I söndags var det ledighet som gällde. Jag & Henrik slappade nästan hela dagen. Jätteskönt fakiskt.
På kvällen blev det lite snabbt bestämt om Pizza med Josse, Dessi, Emma & Daniel på Viking. Stor familjepizza blev det, som vi var fyra att dela på. Mm, gott det där också :) Mat är underbart, om man tillåter det. :)
Och sedan åkte älskling till Kalmar, igen. Jag saknar dig alltid när du inte är hos mig. Men jag vet att det blir en långhelg denna gång och det känns härligt. <3

Och för att inte glömma, idag har mamma varit radiokändis. :) Intervjuad av Kristianstad P4 på skolan.
Elisabeth, checka in detta ;) och ni andra också.
http://www.sr.se/kristianstad/

Nu är jag pepp för det mesta. Speciellt skola, och utbildning. Nu är det snart satsa som gäller :)
Men just nu är jag så trött känner jag att det blir nog snart läggdags för mig.
Imorgon är det sovmorgon som gäller. Sanslöst vad man blir bortskämd med det.

/ Sarah

Bekymra dig inte, min vän,
för vad som kommer att hända sen.
Du är alldeles för ung för det.
Låt allting hända,
som var meningen att hända.
Låt livet få ske,
fast det känns upp & ned.
Om solen inte skiner när du går,
vänta en stund,
stjärnorna faller på natten ändå.
Låt dig önska, drömma,
när sommaren försvinner,
hösten kommer, och vintern närmar sig.
Låt allting få hända & stanna med mig.
Hand i hand klarar vi det bäst,
när det snöar som mest.
Låt allting få hända,
som var meningen att hända.
Bekymra dig inte, min vän,
det kommer alltid en vår igen.


Kommentarer
Postat av: Bettan

Tack du :) jag saknar er där hemma med ska du veta!

2009-04-09 @ 16:51:09
URL: http://bybettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0