don't need to be fake, just need a break.

Ja, minsann. Sanslös dag. Nej, det är inte så dramatiskt som det låter, det kan låta så ibland när jag skriver.
Började 10 imorse. Var uppe redan klockan halvåtta. Ja, äntligen lyckades jag vinna mot den snoozande telefonen och ta mig upp i tid istället för att ligga och dra mig i en timme extra. Skulle fixa det sista inför ansökningarna till folkhögskolorna idag och kunde inte skicka det förrän jag fått arbetsintygen från Maxi. När jag väl fått dem, allt var klart och breven skulle stängas igen så ser jag att de ska ha ett foto. Pust och suck. Ringer hem och försöker få någon i familjen att hitta det på datorn, mitt cv. Såklart är det lite omöjligt när vår dator består av tusentals filer och dokument så kunde inte klandra dem för att inte hitta det. Så jag skyndade mig hem tio över sju. Skulle snabbt handla frimärken och räcker fram kuverten för att de ska väga och ser att ett har massa röda fläckar. Nej! tänker jag högt och klandrar mig själv för att det har läckt ketchup. Men efter en stund inser jag att jag inte hade någon ketchup i min matlåda och sedan ser jag hur min hand har börjat blöda. Händerna är så torra att huden spricker på knogarna. Tjusigt och stressigt. Men jag hann hem och jag hann skicka och allt är bra. Men sanslöst säger jag bara. Efteråt kan man skratta lite åt det. Men jag hatar stressiga situationer. Mamma har sett det också. Innan kunde jag hantera dem, men nu blir jag alldeles darrig och helt slut efteråt.
Usch för sådant. Så imorgon är jag ledig, skönt. :) Många plus.
Men jag tror att jag är så rädd för att något ska bli fel, någonstans på vägen, att någonstans blir det inte helt och hållet bra.
Antar att jag får arbeta bort den känslan för det är den som stessar ihjäl mig.
Nu ska jag ta det lugnt, ringa min smålänning och se om han fryser där uppe i de kalla skogarna :)
Haha. Jag kan inte fatta att om jag pluggar i Kalmar så kommer jag att bo i Småland. Jag menar Småland, jag har bara bilderna från Emilfilmerna; deras fattigstuga, alla är deprimerade, deras skogar och att alla bara fryser hela tiden. Det är min syn på Småland. Kallt och ruggigt. Aja, jag kanske får sudda bort den om jag flyttar till Kalmar, här ska det inte frysas inte.
Och sedan en sak till, som grädde på moset? Det är ju ett talesätt när något är en bonus, lite extra bra.
Men vem i hela friden har grädde på moset? Vem? Inte för att det irriterar mig så mycket, mest en tanke jag fick nu när jag läste en som skrev "som grädde på moset så har desperate housewives dubbelavsnitt ikväll". Grädde på mos?
Jag fattar inte.

Nu ska jag inte skriva massa längre. Jag är väldigt trött. Ha det bra!
/ Sarah.



Kommentarer
Postat av: sara.

älskade vän. <3 vi måste fika snart igen och ha en trevlig pratstund som sist. :)

PUSS

2009-04-15 @ 01:23:10
URL: http://spaenge.blogg.se/
Postat av: Rebecca Fogelmark

Hej!

Nu har jag upptäckt både din och Bettans blogg! :-) Kul!

Kanske man menar grädde på äppelmos? Det skulle ju vara bättre. Eller chokladmos? ("mousse"). För på potatismos - NÄ! Då borde man ju säga "som ketchup på moset"

Stressa inte så mycket! Saker och ting ordnar sig om man lägger det i Guds händer. Han har kontrollen, inte vi. Har sett vad stressen gjorde med Erik...

Vi hörs!

KRAMAR

2009-04-15 @ 18:12:19
Postat av: Emma

hahahahhaa, du och smaland!! laste forresten emil igar for elena :) fast hon trottnade och ville ha en annan bok :P vi hors pa skype sen! puss

2009-04-16 @ 14:03:59
URL: http://flutte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0