you are the reason

Fredag, låångfredagen brukar den kallas men jag tycker inte den varit speciellt lång. Ändå var jag uppe halvsju imorse, skulle jobba åtta till halvtre. Dagen var faktiskt lugn och ingenting speciellt hände. Det var skönt att komma hem sedan, sätta sig i solen och faktiskt slappna av. Är ledig fram till måndag nu, lyckades bli av med morgontiden och ska förhoppningsvis imorgon införskaffa mig något vårigt. Anna, Mattias och deras söta barn och faster Eva är nere på besök nu från Stockholm. Alltid lika kul att träffa dem :) Och imorgon verkade det som om
det kanske blir kstad.
Gårdagen var mer eller mindre konstig, ovanlig och oförutsägbar. Egentligen är väl alla dagar det, bara det att man inte förutsätter att de är det, och kör på i sitt vanliga race. Allt är lugnt för tillfället och det känns skönt. Du är det enda jag tänker på nu. <3
Men människor borde verkligen skaffa bort sitt bittra yttre och skaffa sig lite perspektiv på saker och ting. Jag menar ingen speciell, bara de människor i allmänhet som lever i negativit och perfektionism. Jag kan bli så trött på människor som alltid ska klaga, leta problem och vara människor de inte är. Nu är jag den som klagar, tyvärr, känner jag. Så jag ska inte säga så mycket mer, bara lev lite istället. Sträva inte efter perfektionism om du nu vet att det aldrig kommer att existera, försök se saker och ting positivt och nöj dig med stunden här och nu.
Jag antar det var en hel del jag ville säga där.

I alla fall så är allt lugnt nu och jag är ledig ända fram till en annan dag efter påsk.
Och snart ska jag hämta Henrik. Och imorgon är det påskafton.
Och så är det vår & vårkänslor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0