försmak på sommaren

Fredagkväll den 4 april. Har kommit hem från Maxi där jag tillbringat ännu en dag med massa kunder plus minihus med barnen. En var så söt och klippte ut ett hjärta och gav till mig. Sött :)
Igår var jag helt ledig men var uppe vid halvsju ändå. Henrik skulle till Kalmar och åkte vid åtta så jag var pigg och uppe. Kände för att vårhandla något fint när jag öppnade garderobsdörrarna. Okej, att jag gillar brunt, grönt & lila men de där färgerna är knappast några fina vårfärger. Och faktiskt, ville jag ha det nu. Så körde ner en runda för att unna mig något men blev besviken på affärernas utbud. Inget kul alls. Allt var i tråkiga vinterfärger. Aja, vädret var jättefint igår :) Allt blir så himla mycket lättare då.
Efter 13.00 så träffade jag Emma som kommit hem från Bryssel några dagar. Hon hade lite folk hemma hos sig. Vi låg ute på filt, drack te & fikade. Det var kul att träffa henne & det verkade som hon hade haft det bra! :) Vi ses i maj my friend! Hoppas resan tillbaka går bra!
På kvällen tog jag & Josse en stor lång runda runt Hässleholm. Iaf till Kvantum & tillbaka. :)
Imorse så var jag uppe med tuppen igen. Minsann. Skulle till Norra Station klockan 8.00 och träffa studievägledaren där. Det var en vän som tipsade om henne och kände att det fanns ju inget att förlora, man känner sig så förvirrad inför alla dessa val. Jag har fått upp ögonen för folkhögskolor nu, faktiskt. Jag har aldrig riktigt sett meningen med att först plugga folkhögskola, inte förrän jag själv hittade en folkhögskola uppe på Värmdö, Stockholm. Reportagekurs heter den och är det journalist jag är intresserad av men inte helt säker än så kan det vara bra att testa området på en folkhögskola. Så ja, faktiskt. Det kanske blir den till höst.
Efter detta var det snabbt hem, städa, laga mat och sedan sätta mig i solen med Glamour. Mm, skönt. Tror tom jag fick lite färg, kanske var det inbillning, men det är skönt att det är så fint väder som det är. Vad är det, 3 april?
Och är det så här det fortsätter så är det härligt.
Nu kom Sara & Henrik. Nu är det OC & Tortillchips som gäller.

/ Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0