En annan dag efter påsk

Dagen har varit en konstig dag. Det blir så förvirrat när en måndag blir helg. Man är så van vid fart & fläkt när måndagmorgon kommer, nya projekt & nya extrapriser (maxibladet) och allt är nytt, igen, men idag har allt varit lugnt, långt och väldigt mycket söndag.
Påsken är över och alla kära släktingar har åkt hem till Stockholm igen. Det blir alltid så tyst när de åker, och det är inte små barn som springer runt och gör tummen upp längre. Speciellt deras danser kommer att saknas. De är helt förtjusta i The Ark, speciellt låten The worrying kind där slutposen är klockren! Men i sommar kommer de igen så det ser jag fram emot mycket :)
Fick ju ledigt hela lördag & söndag vilket var skönt.
Här nedanför kommer lite bilder med vad som hände under påsken, iaf med start på lördagen.
Påskafton började det med Flädergården med våfflor & sylt och pappa storhandlade pelargonier.
Sedan bar det av hem, sola & slappa lite, snabbis inom stan och handla en vårtröja som jag fastnade för rätt så snabbt. Det är den tröjan ni ser på bilden med mig och Henrik. (Se och häpna, färgerna är inte grön, brun eller guld)
På kvällen senare blev det påskäggsritning, påskmat och allmän dans för de som ville dansa till The Ark. Haha.
Det var mysigt :)
Söndagen var allmänt slapp, anmälan på Studera.nu, (6 utbildningar + 2 folkhögskole).
Åkte inlines på kvällen, livsfarligt, slutade med att jag bytte till skor. Men Josse, Ewa & Henrik var duktiga :) as usual.
I dag, måndag, så skulle jag efter jobbet se syster medverka i en påskmusikal. Hon har inte sagt så mycket, eller har jag inte lyssnat, men på vägen dit så frågar jag mamma:
- Alltså, priset är ju rätt dyrt, är detta något stort, det är ingen kändis eller något sådant?
Mamma:
- Jo, hm. Han, Emil Sigfridsson, med RENT är med och spelar. Och din klasskompis Hanna tror jag.
Jag bara:
- Jaha!?
Haha. Det är alltid kul med överraskningar. Så påskmusikalen var lite större än jag hade trott och Emil Sigfridsson spelade Jesus och min klasskompis från estet spelade också en roll. Hannah dansade balett blandat med hiphop med sina klassvänner. Fräckt med stora bokstäver! Hon är så duktig lilla syster :)
Så påskmusikalen blev över mina förväntningar, stort!

Ikväll sade jag hejdå till Henrik, som åker till Kalmar, ännu en gång. Jag saknar dig & du är underbar. <3

Sedan bar det av till mormor där mamma var. Lilla mormor, tänker på dig så mycket när jag inte kan vara där. <3

Fullspäckade dagar, minst sagt. Men det är väl så det ska vara ibland. Nu är det tillbaka till jobb och annat. Men det gör inget, för på onsdag kommer nog nästa uppdatering då jag är ledig igen :)

/ Sarah.




Kommentarer
Postat av: sara.

DIF?!!!!



MFF <3<3 inget annat :)

2009-04-15 @ 16:31:00
URL: http://spaenge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0