stay with me, don't fall asleep to soon.

Jag är så sanslöst trött när jag slutat jobba. Och imorgon är jag ledig så idag har jag riktigt släppt efter. Man blir som man lever, och det stämmer på mig. Jag tar hand om gamla hela dagarna att jag själv lever som dem, haha! Nej men seriöst, jag går upp klockan sex, och när jag kommer hem så är jag så trött att jag måste vila middag. Kanske dålig jämförelse men jag är iaf helt slut att jag aldrig sovit så mycket. Fast iofs inatt kunde jag inte sova, hade en sådan magvärk att jag låg vaken mitt i natten och försökte döva smärtan med att lyssan på Absoloute Romance, det funkade, med lite hjälp av Alvedon. Och nu sitter jag här, och imorgon är jag ledig. Fy vad jag tjatar, men det är skönt.
Och idag vid middagsbordet fick jag reda på lite mindre trevliga saker. Okej, min familj är tokig och tacka mig för att jag lever på 2000-talet. Speciellt när mamma entusastiskt berättar om gamla historier om morfar som vaknar på natten och jämrar sig och det visar sig vara en mus som drar han i håret, eller när mamma i rummet bredvid vaknar av att det prasslar i papperskorgen och det sedan hoppar en mus upp därifrån. Bokstavligt talat, HOPPAR?! Usch. Alltså jag skrattade så, men ändå var jag tacksam, inte så ofta sådant sker nu, såvitt jag vet. Jag är så sjukt rädd för möss, jag tycker dem är så äckliga och bara tanken på deras svans hängandes efter får mig att rysa. Inte blir det bättre att jag varvarannan natt vaknar eller hör ljud ifrån rören som går runt i mitt rum, att det gnager och har sig, usch och fy. Min värsta mardröm, är seriöst, att antingen simma i ett hav och det kommer en haj, eller att en mus trillar ner från mitt rör ovanför min säng, och hamnar på mig, i ansiktet. Usssch, jag bara ryser av att skriva om det. I alla fall, tack och lov att vi lever på 2000-talet, då är inte möss en vana att ha i huset, och Simba & Smulan får äta så många möss dem vill, vissa djur behöver man faktiskt inte se att dem lever. Och sen en annan sak på tal om möss så har mina småsystrar sin hamster, PÅ VINDEN, jag menar hur normalt är det? Skyll inte på mig om den glöms bort och när vi om 20 år beger oss upp för att damma upp och rensa ut hittar en hamsterbur och utbrister "Nej, men fanns den här?" Tokigt, men roligt. Våra familjemiddagar är riktigt underhållande, med bråk eller skratt, men underhållande iaf. <3
Och imorgon åker syster med Bella till USA. Inte ens hemma förrän den 28 september, jag kommer att sakna henne jättemycket! Hon är seriöst en av dem jag kan berätta allt för. Eller jag kan nog berätta för många, men hon är en av dem som jag vill ska veta. Hon dömer aldrig, och hon kan förstå vad jag säger. Vissa aktar jag mig för att berätta för att jag tror inte dem förstår eller så har dem åsikter och tycker att det är fel. Men inte hon, hon säger vad hon tycker, alltid, men hon lyssnar ändå. Jag älskar dig och jag kommer att sakna dig. Det kommer att vara tomt. Men nu har jag två systrar på andra sidan Atlanten, och två hemma, så jag är inte helt ensam.
Take your time, and have the time of your life.



Du& jag syster.
Så ja, godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0