favorit i repris och klänning på reapris.

Fredagkväll och jag ska inte klaga på att jag är trött. Jag är det men det blir väl inte bättre för att klaga. Sista dagen i hemtjänsten idag på nästan en hel vecka. Nästa gång är på torsdag och sedan nästa gång efter det är tisdagen veckan därpå. Nu är det Vinslöv som gäller några dagar, ska bli skönt, och plus att jag ska ta tid till annat. Jag vet inte om kursen var det jag hade tänkt mig, det känns på en svårare nivå än vad jag kanske klarar av just nu. Men aja, jag ska försöka och försöka ge det en chans. I alla fall så blev det en lång dag på jobbet idag, och när jag kom hem sov jag som en stock i en timme minst. Nu ikväll har jag varit borta hos Josse en sväng och sett film och tagit det lugnt. Jag gillar våra slappa filmkvällar.  "Wedding Daze" tror jag filmen hette. Den lät romantisk, den var rolig och ganska konstig. Rolig slappefilm. Vi båda är gamla som vi är och behövde sova tidigt, haha. Nej men det var mysigt :). Och snart ska jag sova. Konstigt nog sover jag aldrig när jag ska, och sover alltid när jag inte ska. 23 dagar kvar till NYC, Josse har nedräkningen på sin dator och jag bara njuter.
SNART VÄNNEN, du & jag i newyorkcity! <3
Imorgon blir det antagligen lite festandes fest, kanske elvira, kanske björket sådär. Vi får se.
Så länge man är på humör för det så brukar det ordna sig.
Fy sjutton vad kallt det är med, ute alltså. Helt galet. Från sommarvärme i onsdags till tjockjackekyla idag.
Sorry, jag skulle inte klaga, men vädret ska man alltid kommentera på något sätt.
Jag menar är man svensk så är man.
Sov sött, era sömntutor.
Det ska jag göra.




en annan värld,
är ingen värld.
så länge vi inte kan acceptera.
jag vill skratta med dig,
medan solen går i moln,
inga solnedgångar behövs nu mera.
jag begär inget perfekt,
det orkar jag inte,
livet är väl inte till för att stylas.
som en klänning som säljs
på rea ändå,
det var ingen som kände sig bekväm.
man vill ha det man har,
på något
ickeperfekt
sätt.
då brukar det bli rätt.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Fin bild du har som visningsbild. Du är alltid så djup, men skriver det bra! Allt är bra med dig? Älskar dig!!

2008-09-14 @ 17:01:49
URL: http://bybettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0