Pompeji. annars inte så mycket.

Ledig idag. Har varit sjuk nu i två dagar, eller nja inte sjuk, men halsont, förkyld och fruktansvärt trött. Har iaf varit lite mer aktiv idag, men inte överdrivet. Har fått tre böcker till till min kurs - multimedia för webben, varav en av dem med över 1000sidor. Det finns mycket att säga om detta program som jag frustrerat aldrig lyckas med. Det känns som att det alltid är ett steg svårare än vad jag klarar av. Jag vill att det ska vara lite svårt, att man ska kunna lära sig nya tekniker, men inte när man känner att man inte förstår så mycket. Iaf så verkade en av böckerna riktigt bra, och en av dem man ska använda sig av mest, så kanske blir det lättare då, men dock saknades en cd-skiva så får vänta lite innan jag får den. Annars har jag varit duktig & städat och ringt runt. Skulle egentligen jobba extra i hemtjänsten idag men ringde igår och sa att jag inte visste hur jag skulle orka idag och att jag inte mådde så bra, hade varit illa att smitta de äldre, faktiskt. Nu ska jag äta lite till något program. Och på tal om att äta så var mamma väldigt exalterad över en sak igår vid middagen.
- På fredag tänkte jag att vi kunde ha Pompejikyckling!
Haha, det var kul. Är kul. Och hon tänkte toppa det med lite Andreas Boccelli & Italienskt vin. Hela Hässleholm är Pompejigalna, och nu är mamma med i det hela med att stödja det med att göra Pompejimåltid från receptet som stod i tidningens artikel om Pompeji. Tur man läste en bok om Pompeji i skolan annars hade jag varit lite lost på det ämnet. Men men, mamma är söt och kyckling är gott så det blir nog bra.

Och nu ska jag med vara lite exalterad Hässleholmare.
Pompeji, mina damer & herrar;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0