just waiting for happy hours.

Jaha ja, då var det torsdag och denna vecka har varit exakt som förra. Hemtjänst vareviga dag, men det känns bättre där. Inte lika mycket att göra, och man har tid att prata lite mer med de äldre. De vanligaste samtalsämnen är förstås samhällsproblemen, barnbarn(sbarnen) och vädret, men det är trevligt det med. Sedan är dem så smarta & positiva (de flesta) att vissa saker de säger dröjer kvar länge i minnet. Det tragiska med detta arbetet är att man vet att förr eller senare kommer de att dö, vissa om några år, vissa om några dagar. Man vet aldrig, precis som i vanliga livet, men här blir det mer säkert och förberedande. Jag har varit med om att en har dött, och bara det var sorgligt. Man hade precis lärt känna människan. Men i alla fall, jobbet känns nu bra och imorgon är det fredag. Trots att man jobbar vareviga dag, vardag som helg så är alltid fredag något speciellt. En lite sådär underbar känsla. Och ikväll blir det förhoppningsvis en ambitiös runda nere i skogen på Ljungdala igen. Är jag inte duktig? Haha. Jag känner mig duktig,
i alla fall.

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0