Dagen då jag försov mig

- var igår. Och denna oplanerade sovmorgonen lyckades konstigt nog rubba hela min dag. Egentligen älskar jag att få sova lite extra men inte när det slutar såhär. Mamma kommer in klockan 7.20 (jag börjar egentligen 7.15) och blir chockad och frågar varför jag fortfarande sover. Jag vaknar direkt, tar en titt på klockan, skriker några ord och sedan hoppar ur sängen. Egentligen ville jag bara sjukanmäla mig och säga att jag mådde lite dåligt (jag hade ont i huvudet) men det fick jag inte för mamma. Jobbet hade ringt precis, ringde upp dem och sa att jag var där klockan åtta och frågade vad jag skulle göra, om det fanns bil ledig när jag kom osv. Kände mig väldigt duktig där. Lyckades vara på jobbet klockan 7.45 till min förvåning och fick snabbt raca ut på morgonrundan. Fy alltså! Det var jättejobbigt, jag var ju knappt vaken, haha. Men jag orkade och när jag kom tillbaka skulle tydligen en gå bredvid mig, en man i 20-30årsåldern som var utbildad sjuksköterska (!), förstår inte riktigt varför man väljer hemtjänsten då men han hade sina skäl. Iaf så följde han med mig ut på matrundan på landet och undertiden försökte jag berätta lite. Smart nog kläckte jag ur mig meningen:
- Har du deligering med eller?
Som var fruktansvärt dumt, eftersom klart han har deligering om han är utbildad sköterska. Det är sjuksköterskor som delar ut deligering. Han förstod inte frågan och jag bara skrattade lite åt mig själv, haha.
Vi kör vidare och efter ett tag ska jag förklara var nästa person kommer att bo, när jag inte får något svar märker jag att människan ligger och sover bredvid mig. Han var tydligen också nybliven pappa så jag får väl ha lite förståelse. Men tyckte det var lite illa att han kunde sova och jag köra bil, men jag antar jag sovit tillräckligt den morgonen. Efter att tag vaknar han och frågar.
- Jaha, så var bor nästa då?
Jag smålog lite då.
Sedan vid två efter min konstiga jobbedag cyklade jag till Hårstudio 11 för att få mitt hår permanentat & klippt. Det blev bra och jag blev nöjd. Var sedan en lång runda med min mamma på stan, och pratade i en tur med Jossesöt i telefon som tvättat sin ipod. Bra jobbat, haha! Men du köpte ju en ny...
;)
På kvällen begav sig duktiga jag och duktiga syster Ewa till motionsspåret nere vid Ljungdala för att springa. Det blev ett lyckat val så vi ska försöka fortsätta med att springa den. Känner att jag måste få igång det nu. Träningen alltså.
Men det var skönt att få sova, att få sova, senare.
Det är alltid skönast.



the result.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Vad fin du var i permanennt! Jag saknar dig, och har många ideer på vad du o josse kan hitta på! Pusspuss

2008-09-10 @ 16:01:34
Postat av: Josse

SNYGGIGT ;D

2008-09-10 @ 17:36:15
URL: http://lastdayofjuly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0