endollarskaffe och turistpoäng

Såja, då kommer en liten kort andra uppdatering på första dagen då vi själva begav oss ut på Manhattan. Gick upp imorse och bakade goda bullar i ugnen, drack vår stora dunkjuice och sedan begav oss mot tunnelbanan, the subway, som vi ibland blir förvirrade över om det är restaurangen eller tunnelbanan, haha. Vi följde efter vi kommit in till Manhattan med Sophie ner downtown där hon skulle jobba. Hon hämtade sina barn hon skulle passa och jag och Josse gick och handlade kaffe, endollarskaffe, mycket uppskattat, för att få igång hjärnan, man var fortfarande sjukt trött efter allt det hela dagen innan hade bestått av. Men kaffet gjorde susen, antar det mycket berodde på den stora mängden socker man fick i. Iaf, när Sophie anlänt gick vi ner mot Battery Park och gick vid vattnet och såg ambitiösa joggare, cyklister och folk som utförde yoga mitt i Manhattans sanslöst höga stadspuls. Det är rätt coolt hur människor lever varje dag i denna nya värld, från vårt perspektiv då, som för oss är hur stort som helst och fräckt som helst, och som för dem är en helt vanlig park vid frihetsgudinnan där dem utgör dagens motion. Vi kör turiststilen, totalt. Jag med systemkamera, gärna runt halsen och sedan med en stor karta man måste vara två för att kunna hålla ut, och sedan vända lite för att få rätt vinkel, haha, men det är kul. Det är kul att vara anonym i en stad där man samtidigt syns överallt. I alla fall så gick vi längs vattnet och sedan begav sig Sophie till parken med sina barn som skulle leka lite. Inann vi gick fotograferade Sophie oss med en väldigt trevlig polisman som precis som oss tog sitt morgonkaffe och hade sin polishäst bredvid sig, haha, turistpoäng till oss! Sedan begav sig Josse och jag mot 34th street och shoppingen kunde börja. Shoppade en hel del, forever 21 är bäst. Och sedan shoppade vi ännu mer och sedan tog vi tunnelbanan ner till 14th street och shoppade lite till. Ja, det blev kortfattat men vi har det jättebra, och alla människor man träffar är så sociala och trevliga. Vi har hittills på resan blivit betrodda att vara svenskar, engelskmänn, och amerikaner. Jag känner att vi har lyckats rätt bra där, trots att jag fortfarande inte ser något fel på att svenskan inte ska fungera här.
Sedan begav vi oss hemåt och nu ska jag äta en stor, väldigt stor, kanelbulle till kvällsmål innan det blir läggdags.
Imorgon är det Gröna kvinnan, Canalstreet och Chinatown som gäller.
Ha det fint,
och godnatt.
Puss,
and.
love.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Haha, ni hittade affärerna ;) tänk att pengarna ska hålla HELA resan! Ska bli kul och se alla era bilder sen, se till att dem inte försvinner bara!! Älskar dig syrran <3

2008-10-08 @ 09:15:14
URL: http://bybettan.blogg.se/
Postat av: mamma

Åhhh, vad härligt det låter! Jag kan se er framför mig med karta och allt. Fortsätt och njut!!

2008-10-08 @ 16:54:55
Postat av: Henrik

Den polisbilden räcker mer än väl! :) PUSS!

2008-10-08 @ 20:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0