Söndagslyx.

Det är söndag, och dagen började lyxigt.
Vakna upp bredvid dig. Kan man ha det bättre?
Sedan bar det av till jobb i Vinslöv. Det är inte jobbigt, det är ganska segt ibland men det är skönt,
så jag ska inte klaga.
Slutade klockan halvåtta och då körde jag hem.
Mitt i ösregnet, hade halvt ont i magen och såg inte så mycket, men jag kom så tur hem. Jag är ganska rädd för bilkörning ibland, jag tycker det är rätt läskigt, ibland har man ju nästan ingen kontroll, alltså.
Vädret,
för att nämna,
har varit grått, och trist. Sånt här väder som man minns från misslyckade utflykter i skolan, där enbart läraren och extraläraren var positivt inställda på en lyckad utflykt i skogen när alla gick runt i regnjackor och skor som läckte vatten. Det var mindre mysigt, men skolan är dock saknad.
Jobb är rätt slitsamt och jag har ändrat inställning till framtiden. Jag tror det är dags att satsa allvar snart. Jag vet inte var, men jag börjar smått planera. Jag önskade mig påslakan & handdukar i present när jag fyllde år, och jag kollar i IKEAkatalgoen när jag jobbar nu. Det är spännande och det är något nytt. Det är inte Hässleholm längre iaf.
Inte för att Hässleholm är så fel, egentligen. Vid julskyltning eller en annan fin traditon så är Hässleholm sådär mysigt och hemtrevligt, att man inte kan annat än sakna det när man åker härifrån.
Det är så mycket som är rätt upp och ner just nu.
Inget är som det var för ett år sedan, och det är inte förrän en regnig höstdag som man inser det, kanske.
Men jag är tacksam för allt jag har, och jag uppskattar det mer och mer för var dag.
Henrik, du är underbar, och ibland kan jag inte förstå att det faktiskt är du & jag. <3
Och alla vänner, ni betyder så mycket. Jag älskar er.

Sov gott, och ta hand om er.
Efter regn kommer solsken,
vet inte om det gäller under hösten,
men vi kan hoppas på det.
Jag hoppas på det.




Hösten är så vacker,
från ett sådant här perspektiv.
Ingen har några krav på hösten, kanske därför den är så fin, egentligen.
Jag försöker inte ha några krav på något alls längre,
jag vet att det är omöjligt,
men jag har blivit bättre på det.


Kommentarer
Postat av: Josse

2008-10-26 @ 21:34:33
Postat av: Josse

& jag älskar dig

<3

2008-10-26 @ 21:35:14
URL: http://lastdayofjuly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0